خبرگزاری کار ایران

فریدون جنیدی در گفتگو با ایلنا:

جلد دوم سرزمین ایران از عصر سه بهره شدن زمین شروع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۳۴۴

فریدون جنیدی که به تازگی نخستین جلد از کتاب داستان ایران(بر بنیاد گفتارهای ایرانی) را منتشر کرده است در حال حاضر مشغول نگارش جلد دوم است و احتمال می‌دهد ظرف یک سال آینده به پایان برسد.

فریدون جنیدی که به تازگی نخستین جلد از کتاب داستان ایران(بر بنیاد گفتارهای ایرانی) را منتشر کرده است؛ در حال حاضر مشغول نگارش جلد دوم است و احتمال می‌دهد ظرف یک سال آینده به پایان برسد.

جنیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره‌ی این مجموعه گفت: این مجموعه که در کل دو جلد است درباره‌ی تاریخ ایران تا پیش از هخامنشیان است، البته احتمال دارد یک پیوست کوچک هم به این دو جلد اضافه شود که جلد سوم محسوب نمی‌شود. ویِژگی مهم این تحقیق تاریخی این است که تمام منابع آن آثار کهن ایرانی مانند شاهنامه و اوستا است به عکس سایر کتاب‌های تاریخی که اکثرا از منابع غیرایرانی در آنها استفاده شده است.

وی افزود: دلیل این مسئله این است که زمان مورد تحقیق در این اثر خیلی پیشتر از شکل‌گیری اروپا و کشور یوانان است. یونان ۲۸۰۰ سال پیش تشکیل شده و تاریخ‌های اروپایی به زمان‌های پیش‌تر دستشان نمی‌رسد.

جنیدی در ادامه درباره‌‌ی این دو جلد توضیح داد: جلد اول این مجموعه، تاریخ ایران از آغاز تا خاموشی دماوند است. باید اشاره کنم که دماوند ۶۰۰۰ سال پیش خاموش شده است. جلد دوم هم از دوره‌ی تاریخی سه بهره شدن زمین تا عصر هخامنشیان است. سه بهره شدم مربوط به زمانی است که کشورهای جهان شکل گرفتند و از آن زمان نام سرزمین ما ایران نام گرفت.

جنیدی در پایان گفت: در طول ۳۵ سال گذشته برای هر دو جلد یادداشت‌برداری کرده‌ام و حالا فقط کار نگارش جلد دوم مانده‌است که احتمالا تا یک سال آینده به پایان خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز