خبرگزاری کار ایران

آثار ۱۸ هنرمند گیلانی در گالری پنجره

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۸۰

نمایشگاه ۱۸ هنرمند گیلانی به نمایشگاه گردانی پژمان نوروزی این روز‌ها در گالری پنجره برپاست.

نمایشگاه گروهی نقاشان گیلان به نمایشگاه گردانی پژمان نوروزی از جمعه این هفته، ۲۶ اردیبهشت ماه در گالری پنجره با رویکرد معرفی و نمایش آثار هنرمندان شهرستانی بر پا شده است.

به گزارش ایلنا؛ قاسم حاجی‌زاده، صمد توانا، شاهین نوروزی، امید شلمانی، آرمان. ب. صداقت، سمانه پوررمضان، نگین ناصرانی، فتانه علیپور، آذر حبیبی، شقایق ماندگار، سجاد عاکفی، فاطمه عاشوری، نازنین ظهیر‌نژاد، مونا عباسپور، هدیه جعفریان، لیلا معظمی، شیما مطلبی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به روی دیوار گالری پنجره رفته است.
هنگام مرور هنر نقاشی در گیلان با نام هنرمندان مطرحی چون جلیل ضیاپور، بهمن و اردشیر محصص، آیدین آغداشلو، حسین محجوبی و… برخورد می‌کنیم که گواهی بر هنرخیز بودن این خطه از سرزمین ایران است. حال جمعی از هنرمندان گیلانی که بیشتر از طیف جوان هستند آثار خود را در گالری پنجره به نمایش گذاشته‌اند. استفاده از تکنیک و متریال‌های مختلف و تنوع موضوعی از نقاشی فیگوراتیو تا انتزاعی نیز از ویژگی‌های این نمایشگاه است که پژمان نوروزی نیز بر آن تاکید می‌کند و آن را از ویژگی‌های این نمایشگاه بر می‌شمرد.

این گالری گردان همچنین با اشاره به دیگر ویژگی‌های آثار این نمایشگاه گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های آثار این نمایشگاه تبلور تاثیر زاد بوم هنرمندان در آثارشان است به طوریکه در آثار هنرمندان این نمایشگاه مشاهده می‌کنید اکثرا از رنگ‌های گرم استفاده کرده‌اند. در واقع حس محیطی را می‌توانید در اکثر کار‌ها ببینید.

او ادامه داد: به نظرم نسل قبل از ما به یک سکونی رسیده‌اند اما این نمایشگاه که اکثرا کارهای جوانان را به نمایش گذاشته نشان می‌دهد که نسل جدیدی وارد میدان شده که بسیار با انگیزه است و با جریان روز نقاشی همسو است.

با نگاه به نقاشی‌های روی دیوار رفته در این نمایشگاه نیز می‌توان دریافت در حالیکه هنر نقاشی در گیلان در نسل میانی هنرمند شاخصی را به جامعه هنری معرفی نکرد اما امروزجوانانی را دارند که می‌توانند نوید دورانی شکوه‌مند برای اقلیم فرهنگی و هنری ایران باشند. هنرمندانی همچون؛ شیما مطلبی، سمانه پوررمضان، امید شلمانی و…

شبنم غفاری، مدیر گالری پنجره نیز در حاشیه نمایشگاه با اشاره به حمایت گالری پنجره از نمایش آثار هنرمندان شهرستانی گفت: هنرمندانی که از شهرستان می‌آیند گمانشان این است که در تهران بیشتر می‌توانند خود را به جامعه هنری معرفی کنند و من نیز خوشحال می‌شوم سهم کوچکی در معرفی آن‌ها داشته باشم و این گالری همیشه از معرفی آثار هنرمندان شهرستانی استقبال می‌کند.

غفاری در ادامه به دو نمایشگاه بعدی گالری پنجره اشاره کرد و گفت: در ادامه نمایشگاه‌های گالری ما دو نمایشگاه انفرادی در پیش خواهیم داشت که اولی به نمایش آثار حکمت رحمانی اختصاص دارد و در نمایشگاه چهارم گالری پنجره در سال ۹۳ نیز ما میزبان آثار آریا ساعتچی هستیم و بعد نیز یک ساعت در تعطیلات خواهیم بود.

نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از هنرمندان گیلان ا تا ۳۱ اردیبهشت ماه در گالری پنجره دایر است و علاقمندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز از این نمایشگاه واقع در ظفر. خیابان فرید افشار. انتهای کوچه بابک شرقی. بن بست بابک. پلاک ۲۹. طبقه دوم مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز