خبرگزاری کار ایران

اسدالله امرایی:

بهتر است نمایشگاه کتاب به جای قبلی‌اش برگردانده شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۶۹

نمایشگاه کتاب همیشه شلوغ می‌شود برخی از روزها جمعیت بیشتر است و برخی از روزها کمتر؛ اما واقعیت این است که جای فعلی اصلا مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نیست.

اسدالله امرایی معتقد است که نمایشگاه کتاب امسال تفاوت‌هایی با سالهای گذشته داشته‌است اما همچنان برخی مشکلات برای ناشران و مولفان وجود دارد و از آن جمله مکان نمایشگاه است که جای مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نیست.

اسدالله امرایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با ابراز رضایت از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: در کل نمایشگاه امسال خوب بود هر چند متاسفانه من فقط یک عنوان کتاب جدید داشتم اما در کل از فروش کتاب‌هایم که اکثرا تجدید چاپی بودند راضی هستم. تا آنجایی هم که با دوستان ناشر صحبت می‌کردم آنها هم از آمار فروش راضی بودند.

امرایی درباره‌ی تفاوت‌های نمایشگاه کتاب امسال با سال گذشته گفت: به نظرم نمایشگاه امسال خیلی متفاوت بود. بسیاری از ناشران که سال‌های پیش غرفه‌های کوچکی به آنها داده می‌شد؛ توانستند فضای بزرگتری بگیرند. همچنین فضای امنیتی سالهای پیش دیگر بر نمایشگاه حاکم نبود اگر هم احیانا تذکری داده می‌شد بیشتر با لحن خواهش و تمنا بود تا تحکم. تا آنجایی هم که من شنیدم یک یا دو کتاب از نمایشگاه جمع‌آوری شد که فکر می‌کنم آن را هم می‌شد با گفت و گو حل کرد.

وی همچنین درباره‌ی استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت: به هر حال همان کتابخوان‌های همیشگی باز هم به نمایشگاه آمدند و کتاب خریدند ولی قیمت بالای کتاب هم مسلما میزان فروش استقبال مردم را خیلی پایین آورد. من شخصا شاهد بودم ناشری که کتابش را به قیمت سال گذشته ارائه می‌داد با استقبال بالای خریداران روبرو شد و این نشان می‌دهد اگر قیمت کتاب کمی پایین‌تر بود میزان فروش هم بالا می‌رفت.

اسدالله امرایی با ضمن اشاره به جمعیت بالای حاضر در نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب همیشه شلوغ می‌شود برخی از روزها جمعیت بیشتر است و برخی از روزها کمتر؛ اما واقعیت این است که جای فعلی اصلا مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نیست. مخصوصا سالن‌های کودک و نوجوان برای حضور این قشر اصلا مناسب نیست. در سالن کتابهای عمومی بچه‌ها زیاد حضور ندارند و فضا برای بزرگسالان تقریبا قابل تحمل است اما قرار دادن غرفه‌های کودک و نوجوان در چادرهای گرم و بدون سیستم تهویه کار درستی به نظر نمی‌رسد. به نظرم اگر نمایشگاه کتاب را به جای قبلی اش برگردانند خیلی بهتر می‌شود.

وی در ادامه افزود: در زمینه‌ی اندازه‌ی غرفه‌های ناشران نیز اتحادیه‌ی ناشران باید اقدامی بکنند و به طوری عمل کنند که ناشران بتوانند فضای مورد نیازشان را به دلخواه خود انتخاب کنند یعنی ناشری که احساس نیاز می‌کند که باید کتاب‌هایش را در فضای بزرگتری ارائه دهد بتواند با پرداخت مبلغ بیشتری غرفه‌ی بزرگتری در اختیار بگیرد.

در پایان اسدالله امرایی به مشکلات موجود ناشران و کتابفروشان اشاره کرد و گفت: به نظرم اتحادیه‌ی ناشران باید هرچه زودتر سیاست‌های حمایتی از کتابفروشان را در دستور کارشان قرار دهند و به رونق کتابفروشان در کناب برپایی نمایشگاه کتاب بیشتر بپردازند زیرا حقیقت این است که کتابفروشان در مقایسه با مشاغل دیگر درآمد خیلی کمی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز