خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

توهین و تخریب قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۱۴

کسی مانع نقد نیست. همه کتابها چه موافق دولت باشند یا مخالف یا معترض؛ منتشر می شوند / رئیس جمهور گفتند وجدان عمومی بهترین قاضی است. منظور از این جمله ممیزی نیست / برخی سی دی های منتشر شده اتهامات ناروا است آنهم به شخصیتی مثل دکتر روحانی که سابقه ایشان در انقلاب روشن و شفاف است.

در حاشیه ی افتتاح خانه ی فرهنگ ایثار در نمایشگاه کتاب تهران، وزیر ارشاد در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید: «اینکه مستند من روحانی هستم مورد تعقیب قضایی قرار گرفته آیا ناقض حرف رئیس جمهور درباره ی آزادی بیان نیست؟» گفت: کسی مانع نقد نیست الان همه کتابهای چه موافق دولت باشند و چه مخالف یا حتی معترض منتشر می شوند و نسبت به این موضوع هیچ مانعی نمی بینم. دیگران هم در کتابهایی دیگر و نوشته های دیگری به این نقدها و اعتراض ها پاسخ می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران ادامه داد: رئیس جمهور بارها تاکید کرده اند که توهین و تخریب اصلا قابل قبول نیست. خوشبختانه در حوزه ی کتاب ما چنین چیزی نداریم ولی به صورت سی دی مواردی مطرح شده که متاسفانه در مجامع عمومی هم عرضه شده است. بسیاری از این سی دی ها اتهامات ناروا است آنهم به شخصیتی مثل دکتر روحانی که سابقه ایشان در انقلاب از سال ۱۳۴۰ تا امروز بسیار روشن و شفاف است. ایشان در همه ی عرصه های انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند و این اتهامات نارواست و مسلما دستگاه قضایی باید با این اتهامات برخورد کند.

در ادامه وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید: «نظر شما درباره ی این جمله رئیس جمهور که گفتند ممیزی را باید به مردم سپرد چیست؟» گفت: رئیس جمهور گفتند وجدان عمومی بهترین قاضی است. منظور از این جمله ممیزی نیست بلکه این است که مردم خودشان می دانند که از چه کتابهایی باید استفاده کنند و از چه کتابهایی نباید استفاده کنند. ممیزی قانون است و مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی است و ما باید آن را اجرا کنیم و اجرا هم می کنیم.

در ادامه وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار دیگری که گفت: «مردم از اغذیه فروشان و بخش تبلیغات نمایشگاه راضی نیستند» گفت: این جایی که ما نمایشگاه برگزار می کنیم جای مناسبی برای نمایشگاه کتاب نیست زیرا مصلی و محل برگزاری نماز است. جایی است برای عبادت. به خاطر اضطراری که وجود داشت نمایشگاه کتاب در این مکان برگزار شد. حتی محل دائمی نمایشگاههای تهران نیز محل مناسبی برای این واقعه مهم نیست زیرا ظرفیت چنین مجموعه ی عظیمی را ندارد. باید به فکر یک محل دائمی برای نمایشگاه کتاب باشیم که در شان جمهوری اسلامی ایران باشد. این موضوع در وزارت ارشاد مطرح شده و درصدد آن هستیم که محلی در شهر آفتاب احداثکنیم که ظرفیت های لازم را داشته باشد و نمایشگاههای آینده در آنجا بر گزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز