خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه یک شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا:

وراثسیمین و جلال با تبدیل خانه به موزه ادبیات موافق هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۰۷

خانه سیمین و جلال کاملا قانونی خریداری شده و مشکلی وجود ندارد / وراثی که در این زمینه با آنها صحبت شده؛ با طیب خاطر همکاری خود را برای تغییر کاربری اعلام کردند.

تبدیل خانه سیمین و جلال آل احمد به موزه‌ی ادبیات ایران درحالی انجام شده که وراثنسبت به خریداری این خانه اعتراض دارند اما شهرداری تهران می‌گوید که کار کاملا قانونی انجام شده و رضایت وراثقانونی جلب شده است.

سعید کارگران(معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه یک شهرداری تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به روند تبدیل خانه سیمین و جلال به خانه ادبیات ایران گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ شهروندی و حمایت از نخبگان و بزرگان ادبیات ایران بخصوص شهر تهران که ارتباط مستقیمی با احیای هویت محلی در شهر تهران دارد، تصمیم گرفتیم منزل مسکونی یا محل کار بزرگانی که در شهر تهران زندگی می‌کردند را درصورت تمایل افرادی که مالک هستند یا خود هنرمندان؛ خریداری و تبدیل به موزه کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا خانه عزت الله انتظامی خریداری شده است و به زودی موزه عزت الله انتظامی راه‌اندازی می‌شود.
همچنین منزل سیمین دانشور و جلال آل احمد خریداری شد و درحال بازسازی است و به زودی راه‌اندازی می‌شود. این خانه به خانه و موزه ادبیات ایران تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: بزودی منزل افرادی همچون دکتر حسن حبیبی و نیما یوشیچ هم قرار است خریداری و تبدیل به موزه شود.

وی درباره اعتراض وراثسیمین دانشور و جلال آل احمد به خرید این خانه ازسوی شهرداری تهران و اظهار بی‌اطلاعی آنها گفت: خانه سیمین و جلال کاملا قانونی خریداری شده و مشکلی در این راه وجود ندارد.

وی ادامه داد: وراثی که قانونا در این زمینه با آنها صحبت شده است؛ با طیب خاطر؛ همکاری خود را اعلام کردند و خیلی خوشحال هستند از اینکه بجای آنکه خانه تبدیل به برج و ساختمان شود؛ تبدیل به یک مرکز فرهنگی و هنری می‌شود که یاد و خاطره سیمین و جلال در آن حفظ می‌شود.

کارگران افزود: هم‌اکنون مراحل بازسازی خانه سیمین و جلال درحال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز