خبرگزاری کار ایران

به اهتمام احمد لرستانی، توسط انتشارات گویش؛

«نام آوران ایران زمین» با دو زبان فارسی و انگلیسی به بازار نشر می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۸۲

کتاب دو جلدی «نام آوران ایران زمین» تالیف احمد لرستانی، با معرفی بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ چهره سر‌شناس ایرانی در رشته‌های مختلف توسط انتشارات عصر گویش روانه بازار نشر می‌شود.

کتاب دو جلدی «نام آوران ایران زمین» تالیف احمد لرستانی روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ این اثر در ۱۷۰۰ صفحه در قالب دو مجلد تالیف و تدوین شده که با معرفی افتخارات ۸ هزارساله ایرانی، ارتقا فرهنگ خودباوری در نسل جدید را در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی دنبال می‌کند.

جلد نخست این اثر دائره‌المعارفی شامل ۶ فصل است که به طور کلی در برگیرنده موضوعاتی چون «معرفی فرهنگ، فلسفه، علم و هنر ایرانی افتخارات و نوع آوری ایرانیان از دوره باستان و از هشت هزار سال پیش تا دوره معاصر که انعکاسی از نبوغ و پیشرو بودن ایرانیان را در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، هنری و… از دیرباز تا به امروز نمایان می‌سازد»، «معرفی بزرگان علم، ادب، فرهنگ و فلسفه به همراه زندگی‌نامه» ‌، «معرفی پزشکان شهید شهیر معاصر و پیشکسوت ایرانی»، «معرفی معماران برجسته ایرانی» و «چهره‌های موفق ایراین ایرانی مقیم در خارج از ایران» است.

جلد دوم این اثر هم با ۴ فصل معرفی چهره‌های فرهنگی، هنری(در عرصه موسیقی و نیز سینما)، ادبی و ورزشی در دوره معاصر را پی می‌گیرد و به تفکیک رشته‌ها و اشخاص به تحلیل افتخارات به دست آمده توسط این بزرگان می‌پردازد.

یکی از نکات بارز مجموعه «نام‌آوران ایران زمین» تالیف آن به دو زبان فارسی و انگلیسی است. رویکرد مولفان مولف این اثر علاوه بر الگوسازی برای نو رهروان ایرانی در عرصه‌های گوناگون و همچنین معرفی و تجلیل بیش از پیش نام آوران ایران زمین، تاثیرگذاری آن در خارج از مرزهای ایران بوده و لذا دو زبانه بودن این کتاب می‌تواند آن را به مرجعی برای استفاده علاقه‌مندان «فرهنگ ایرانی» در سطح بین‌الملل، تبدیل کند.

احمد لرستانی مولف این اثر در مسیر پژوهش‌های خود، مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای بسیاری با چهره‌های صاحب‌نام رشته‌های مختلف درباره این اثر انجام داده‌ که آن‌ها را هم در بخش آغازین کتاب آورده و هم از اظهارنظرهای بزرگان رشته‌های مختلف درتالیف دیگر بخش‌های کتاب استفاده کرده است.

اردشیر قوام‌زاده، محمدحسین ماندگار، مسلم بهادری، محمدعلی یوسف نیا، علی افخمی، علی موسوی گرمارودی، بهاءالدین خرمشاهی، محمد فرشچیان، محمدرضا شجریان، عزت‌الله انتظامی، و… ازجمله هنرمندانی هستند که اظهارنظرهای آن‌ها درباره تایید این اثر داره‌المعارفی در کتاب آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز