خبرگزاری کار ایران

درپی صدور بیانیه‌ای به نام شاعران پاسدار صورت گرفت؛

دعوت علاء از مسوولان فرهنگی سپاه برای حضور در انجمن شاعران

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۶۵۸

قطعا مسوولان سپاه از جزئیات اتهامات و مسائل مربوط به این پرونده اطلاع کافی نداشته‌اند / صدور بیانیه هم برای ما تعجب برانگیز بود و هم مشکوک.

ایلنا؛ در ادامه پرونده اتهامات وارد شده به انجمن شاعران از سوی علیرضا قزوه، اخیرا «شاعران پاسدار» طی بیانیه‌ای انجمن شاعران را مورد تذکر و تهدید قرار داده اند.

افشین علاء در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: با وجود اینکه علاقمند به پیگیری اتهامات آقای قزوه نیستیم، اما در حواشی این مساله اتفاق‌هایی می‌افتد که متاسف کننده است. ازجمله کنگره‌ای که اخیرا(همزمان با کنگره شعر فاطمی در انجمن) در شیراز برگزار شده و ظاهرا برگزارکننده آن سپاه پاسداران بوده است. در این کنگره بیانیه‌ای از طرف عده‌ای موسوم به «شاعران پاسدار»؛ بدون ذکر نام آنها قرائت شده و انجمن شاعران را مورد تهدید قرار داده است.

وی ضمن بیان این مطلب که «ارائه‌ی این بیانیه در یک کنگره تخصصی شعر و از سوی نهاد مقدس سپاه، برای ما عجیب بود»، افزود: ما از مطبوعات و رسانه‌ها انتظار چندانی نداریم که اخباری از این دست را پوشش می‌دهند، اما از نهاد مقدس سپاه انتظار می‌رفت اتهامات بی‌اساس آقای قزوه را که از طریق مرجع قانونی در دست پیگیری است، دستمایه قرار ندهند.

علاء ادامه داد: قطعا مسوولان سپاه از جزئیات اتهامات و مسائل مربوط به این پرونده اطلاع کافی نداشته‌اند. بنابراین بهتر است هرچه زودتر درمورد بیانیه‌ای که از ناحیه این سازمان صادر شده، تجدیدنظر کرده و اعلام موضع کنند. چراکه تهدید کردن شاعران انقلاب توسط یک نهاد نظامی، مساله‌ی مشکوک و خطرناکی است.

این شاعر آیینی ضمن اشاره به سوابق همکاری و همراهی با سپاه پاسداران در برنامه‌های مختلف اظهار داشت: خود من اشعار زیادی را با مضمون سپاه، بسیج و ارتش سروده‌ام؛ بسیاری از دوستان ما سپاهی هستند و حتی در سفرهای فرهنگی متعددی با نیروهای سپاه همراه بوده‌ایم. بنابراین صدور این بیانیه هم برای ما تعجب برانگیز بود و هم مشکوک.

عضو هیات مدیره انجمن شاعران افزود: من از همین فرصت استفاده کرده، از مسوولان فرهنگی سپاه پاسداران دعوت می‌کنم که با حضور در انجمن شاعران، هم با فعالیت‌های انجمن آشنا شوند و هم در جریان اتفاقات پیش آمده و اظهارات آقای قزوه از نزدیک قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که ماجرای شکایت از علیرضا قزوه به کجا رسیده است، اظهار داشت: همچنان مراحل قضایی ادامه دارند و بنابر اطلاعات موثقی که در اختیار ماست، ایشان تا روشن شدن تکلیف این پرونده در دادگاه، با قرار کفالت ۱۰۰ میلیونی آزاد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز