خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری ۱۰۰۰ نمایشگاه دفاع مقدس عنوان شد؛

۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون کتاب دفاع‌مقدسی خریداری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۳۱

پنجمین دوره از این نمایشگاه‌ها از ۱۲ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن‌ماه در ۱۰۰۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود / وزارت ارشاد ۲۰ درصد قیمت کتاب‌ها را متقبل شده / ناشران دولتی نیز از خرید حمایتی بی‌بهره نمانده‌اند.

ایلنا: نشست خبری نمایشگاه کتاب انقلاب و دفاع مقدس در ۱۰۰۰ نقطه کشور؛ عصر دیروز(شنبه ۵ بهمن‌ماه) در سرای اهل قلم برگزار شد و علی ناظری؛ معاون ادبیات سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و مصطفی آقامیری؛ کار‌شناس نشر برنامه‌های این نمایشگاه‌ها را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی ناظری در این مراسم ضمن اشاره به تداوم تاثیرات انقلاب اسلامی و نقش دفاع مقدس در حراست از انقلاب، در مورد کتاب‌های دفاع مقدسی و التزام توجه به آن گفت: کتاب دفاع مقدس، یک رسانه است و این نمایشگاه‌ها می‌تواند پیام انقلاب را به نسل‌های بعدی انتقال دهد. این رسالت ماست و در این مسیر سازمان سپاه و بسیج سال‌هاست که به تولید و ترویج کتاب‌ةای دفاع مقدسی به شکل حرفه‌ای مبادرت داشته است.

وی ادامه داد: سالانه ۲۰۰ عنوان کتاب با تیراژ‌های مختلف توسط سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس منتشر می‌شود و چند کنگره نیز با حضور ناشران مختلف فعال در حوزه‌ی دفاع مقدس داریم. همچنین برگزاری برنامه‌ی ۱۰۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز یکی از برنامه‌های ماست که هدفش در دسترس گذاشتن کتاب‌های ارزشمند در این حوزه با قیمت ارزان در اختیار مردم است.

ناظری ضمن بیان این مطلب که کتاب‌های دفاع مقدسی در سال‌های اخیر جزو پرفروش‌های نشر بوده‌اند، افزود: پنجمین دوره از نمایشگاه‌های دفاع مقدس، امسال از ۱۲ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن‌ماه در ۱۰۰۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود. در این مسیر علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد)، سیدعباس صالحی(معاون امور فرهنگی ارشاد)، مجمع ناشران دفاع مقدس و همچنین سردار نقدی همکاری و مساعدت‌های خوبی داشته‌اند.

وی درمورد تهیه‌ی کتاب‌هایی که در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود توضیح داد: مبلغ یک‌میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان از ناشران کتاب‌های دفاع مقدس خرید قطعی صورت گرفته که قرار است با تعرفه‌های حمایتی توسط معاونت‌های فرهنگی بسیج در سراسر کشور به نمایش گذاشته شود.

مسوول برگزاری پنجمین دوره از ۱۰۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در پاسخ به پرسش ایلنا درمورد لزوم خریداری کتاب از ناشران دولتی نظیر سوره‌ی مهر، گفت: شاید ناشری مثل سوره‌ی مهر نیازی به حمایت و خرید ما نداشته باشد ولی چه بسا مسوولان این انتشارات و ناشران دیگر با حضور در این نمایشگاه‌ها و پذیرش شرایط ورود، موافق نباشند.

وی افزود: همین سال گذشته من به آقای مومنی(رییس حوزه‌ی هنری) بابت برخورد نا‌صحیح مسوولان سوره‌ی مهر گله کردم و به ایشان گفتم که هدف ما یکی‌است. به هر تقدیر از آنجایی که هدف ما توزیع کتاب‌های ارزشمند دفاع مقدسی است، امسال نشر سوره‌مهر نیز تخفیف ۴۰ درصدی را پذیرفتند. بنابراین اگر ما از ناشران دولتی خرید نکنیم، چه بسا امکان توزیع سراسری کتاب‌های ارزشمند دفاع مقدسی در کشور محقق نشود.

در بخش دیگری از این نشست، مصطفی آقامیری؛ یکی از کار‌شناسان نشر دفاع مقدس درمورد روند انتخاب کتاب باری حضور در این نمایشگاه‌ها توضیح داد: مطابق با دستور‌العمل‌های موجود، شورای کار‌شناسی تشکیل می‌شود که کتاب‌های ارزشمند را برای حضور در این نمایشگاه انتخاب کنند. همچنین ما به جز هسته‌ی اصلی کتاب‌ها که موضوع دفاع مقدسی دارند، بنا به اتفاقات سیاسی و اجتماعی، یک بخش فرعی نیز داریم که امسال به کتاب‌های با موضوع انقلاب اختصاص یافته و ۲۰ درصد از کتاب‌های نمایشگاه را شامل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته کتاب‌های ۸۷ به بعد اجازه‌ی حضور در نمایشگاه را داشت و امسال کتاب‌های ۸۸ به بعد. در این دوره؛ در مجموع ۳هزار و ۳۲۰ عنوان کتاب از سوی ۵۳ ناشر به دبیرخانه ارسال شد که در ‌‌‌نهایت ۱۵۲ عنوان از آن‌ها انتخاب شدند. این کتاب‌ها تمام گونه‌های ادبی را شامل می‌شود و تمام گروه‌های سنی را دربرمی‌گیرد.

آقامیری توضیح داد: ناشران با تخفیف ۴۰ درصدی موافقت کرده و کتاب‌ها به صورت قطعی از آن‌ها خریداری شده. وزارت ارشاد نیز ۲۰ درصد از نرخ کتاب‌ها را متقبل شده است و از آنجا که ۱۰ درصد از درآمد ناشی از فروش به برگزار کنندگان تعلق خواهد داشت، در ‌‌‌نهایت علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با تخفیف ۵۰ درصدی تهیه کنند.

وی در پایان درمورد اعضای شورای انتخاب کتاب گفت: از آنجایی که برخی از ناشران نسبت به انتخاب نشدن کتاب‌هاشان گله‌مند هستند، تصمیم گرفتیم تا پایان نمایشگاه نام کار‌شناسان شورای انتخاب را معرفی نکنیم. اما همین‌قدر بگویم که این شورا ۴ عضو دارد که دو تن از آن‌ها نویسنده‌ی دفاع مقدسی و دو تن دیگر ناشر دفاع مقدسی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز