خبرگزاری کار ایران

" بانک ترانه " رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۳۹۴۲۷

مراحل ثبت اثر در سایت پیچیده نیست و تنها نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و ایمیل معتبر از ترانه سرایان می‌گیریم. کد رهگیری نیز به کاربر داده می‌شود و شرکت‌ها هم می‌توانند بر اساس موضوع و نام ترانه سرا ترانه را جست‌و‌جو کنند.

ایلنا: مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری از افتتاح «بانک ترانه» در اسفند ماه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید بیابانکی(مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری) با بیان اینکه مراحل تولید سایت «بانک ترانه» رو به اتمام است، اظهار کرد: تلاش داریم پایان اسفند ماه بانک ترانه را رونمایی کنیم، این سایت پایگاهی است برای کسانی که ترانه کار می‌کنند تا بتوانند اثرشان را در آن ثبت کنند و محافظت حقوقی از آن انجام شود.

این شاعر کشورمان با تاکید بر اینکه اطلاعات پایگاه «بانک ترانه» قابل نمایش برای عموم نیست، گفت: عموم مخاطبان و علاقه مندان به دلیل اینکه آثار ثبت شده مورد استفاده غیرقانونی قرار نگیرد نمی‌توانند آثار ثبت شده را ببینند. آثار تنها در اختیار شرکت‌ها و مراکزی قرار می‌گیرد که به شعر و ترانه برای تولید آثار موسیقایی نیاز دارند و در حال حاضر نیز با چند شرکت در این رابطه صحبت کرده‌ایم و به زودی قرار داد می‌بندیم. اگر اثری توسط شرکت‌ها استفاده شد از بانک ترانه خارج و علامت گذاری و حق و حقوق ترانه سرا مطابق قوانین شرکت پرداخت می‌شود.

بیابانکی خاطرنشان کرد: برای شروع کار «بانک ترانه» ورود در این سایت و ثبت آثار را رایگان اعلام کرده‌ایم، البته بعد از مدتی ترانه سرایان باید حق ثبتی پرداخت کنند که البته مبلغ زیادی نیست و صرفا برای این است که ترانه سرایان بدانند کار پایگاه جدی است و از آثارشان محافظت می‌شود.

وی ادامه داد: مراحل ثبت اثر در سایت پیچیده نیست و تنها نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و ایمیل معتبر از ترانه سرایان می‌گیریم. کد رهگیری نیز به کاربر داده می‌شود و شرکت‌ها هم می‌توانند بر اساس موضوع و نام ترانه سرا ترانه را جست‌و‌جو کنند.

مدیر دفتر ترانه و سرود درباره شرایط حقوقی ثبت اثر نیز گفت: مسوولیت پی گیری تخلفات بر عهده ما نیست، کسی که اثر را به نام خودش ثبت می‌کند باید موارد حقوقی و قانونی ثبت اثر را مد نظر قرار دهد. شاعر و ترانه سرا در روند ثبت اثر می‌پذیرد که اگر اثر شخص دیگری را ثبت کرد باید در برابر قانون جوابگو باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز