خبرگزاری کار ایران

نویسنده‌ی رمان " مه و میخک ":

دوست دارم هم تکنیکی بنویسم هم مخاطب‌پسند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۳۱

" مه و میخک " یک رمان عاشقانه است اما در حواشی قصه‌ی‌ اصلی، قصه‌های دیگری نیز مطرح شده‌اند که مشکلات اجتماعی را نیز مطرح و مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایلنا: رمان " مه و میخک " رمان تازه‌ای است نوشته‌ی نارسیس سلیمی که اخیرا توسط نشر افراز منتشر و به بازار آمده است. سلیمی می‌گوید سعی کرده‌ام در عین حال که نگارشی تکنیکی داشته باشم، مخاطب را نیز به روند داستان جذب کنم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا توضیح داد: " مه و میخک " یک رمان عاشقانه است اما در حواشی قصه‌ی‌ اصلی، قصه‌های دیگری نیز مطرح شده‌اند که مشکلات اجتماعی را نیز مطرح و مورد بررسی قرار می‌دهد.

این نویسنده که می‌گوید سعی کرده متن رمانش، ‌ متنی تکنیکی باشد، افزود: داستان در زمانه‌ی کنونی می‌گذرد؛ آنچنانکه در آخر رمان درج شده: شیراز ۱۳۹۰.

وی گفت: " مه و میخک " اولین رمان منتشر شده‌ی من است و درحال حاضر نیز مشغول نگارش رمان دوم خود هستم که هنوز به اتمام نرسیده است.

سلیمی با اشاره به تمایز میان آثار تالیفی و ترجمه‌ای اظهار داشت: ترجیح می‌دهم رمان‌های شاهکار خارجی را که ترجمه و منتشر می‌شوند، بخوانم تا آثار تالیفی. آثار داخلی تا آنجا که خوانده‌ام چندان جذاب و گیرا نیستند و من معتقدم رمان‌هایی ارزشمند هستند که چند بار بشود آن‌ها را خواند و از آن‌ها لذت برد.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که تکنیک را با چه المان‌هایی در آثارش دنبال می‌کند، گفت: نمی‌خواهم بگویم که کار من با کار دیگران متفاوت است اما سعی می‌کنم در عین حال که داستانم مخاطب را به دنبال خود بکشد، اصول و قواعد تکنیکی را نیز حفظ کنم و از این حیثدوست دارم متن من با ادبیات امروز جهان هم‌گام.

در بخشی از این رمان آمده است: " رنج‌هایی در نهایت و بی‌پایان به جانم افتاده بودند. راه گریزی نبود. همه‌ی درها بسته بودند. به قلم آویختم. حاصل نوشته‌ای شد که شاید در کل واقعی نباشد، اما هیچ جزئی از آن هم غیرواقعی نیست. و دری گشوده شد، دری که هزاران در بسته را در خود داشت. اما دیگر از قلم گریزی نبود… "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز