خبرگزاری کار ایران

بررسی مفهوم «آن» در شعر حافظ در شهرکتاب

کد خبر : ۱۳۵۶۸۲

دهمین مجموعه درس‌گفتارهایی دربارهٔ حافظ در روز چهارشنبه ۲۵ دی ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی مفهوم «آن» در شعر حافظ اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر نسرین فقیه‌ملک‌مرزبان برگزار می‌شود.

ایلنا: متن پدیده‌ای مستقل و خودبسنده نیست. هر متنی به فضا‌ها و گفتمان‌ها و متون دیگر وابسته است. حتا لزوما یک متن تابع یک نوع گفتمان نیز نمی‌ماند و باز لزوما بر معنای واحدی محدود نمی‌شود. از میان متون، آنچه در ادبیات رخ می‌دهد، شناوری بیشتری دارد و از میان متون ادبی، برخی همچون شعر حافظ از طیف‌های معنایی بیشتری برخوردارند. حافظ در چند معنایی خود از شیوه‌های متعددی بهره برده است که یکی از آن‌ها به کارگیری صفات و ضمایر مبهم است. بدین ترتیب خواننده را در تفسیر معنای دلخواه آزاد می‌گذارد و در تبیین مفاهیم عاطفی با خود شریک می‌گرداند. یکی از این صفات «آن» است که در دیوان حافظ کاربرد خاص دارد.

به گزارش ایلنا، دهمین مجموعه درس‌گفتارهایی دربارهٔ حافظ در روز چهارشنبه ۲۵ دی ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی مفهوم «آن» در شعر حافظ اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر نسرین فقیه‌ملک‌مرزبان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این درس‌گفتار به مرکز فرهنگی شهرکتاب، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز