خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در دیدار رئیس‌جمهور با هنرمندان:

هنرمندان نیازمند محیطی امن هستند، نه امنیتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۳

کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی و اصناف را راهی مطمئن می‌دانیم / اهل هنر از دولت تدبیر و امید انتظار معجزه ندارند، مشکلات را به خوبی حس می‌کنند و به تنگناهای اقتصادی آگاهند و فشارهای سیاسی را در داخل و خارج رصد می‌کنند.

ایلنا: علی جنتی آغازکننده‌ی مراسم دیدار هنرمندان با حسن روحانی بود. او به عنوان اولین سخنران پشت تریبون رفت و از جدایی میان هنرمندان با دولت و برخی امیدهای تازه برای اهل هنر سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جنتی گفت: اهالی فرهنگ و هنر با ارزش های والای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هم داستانند. حضور شما در جمع گرم و صمیمی اهالی فرهنگ و هنر را به فال نیک می گیریم. امروز جامعه فهیم سربلند و پرافتخار فرهنگی کشورمان در این محفل گرد هم آمده‌اند تا با شما آوای یک دلی و وحدت سر دهند.

وزیر ارشاد ادامه داد: در بهار تدبیر و امید در ماه‌هایی که گذشت کوشیدیم بر اساس رهنمودهای شما اعتماد را به جامعه بازگردانیم و تلاش کردیم مدیرانی برگزینیم که قطعا هنر را می‌شناسند و به اهالی فرهنگ عشق می‌ورزند و در جهت هدایت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون در آستانه میلاد پیامبر رحمت(ص) آمده‌ایم تا بگوییم اهالی فرهنگ و هنر پشت انقلاب ایستاده‌اند. انقلاب اسلامی ما شکوفایی هنر، فکر و اندیشه است. فرهنگ و هنر از دخالت‌های نابجا هراسان است. هنرمندان روحی لطیف و طبعی گوهر پرور دارند و رفتارهای سلبی را نمی‌پسندند.
جنتی افزود: هنرمندان واقعی به ارزش‌های جامعه خود پشت نمی‌کنند. در طلیعه جهان تدبیر و امید کوشیدیم که این اعتماد را به فرهنگ و هنر بازگردانیم. مدیران فرهنگ شناس را آوردیم. نگاهمان، شفافیت، راستگویی، احترام متقابل و کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به اصناف است.
وی گفت: خانه سینما گشوده شد و می‌کوشیم دیگر خانه‌های فرهنگ و هنر را باز کنیم. خاری که از پای سینمای ایران درآمده، راه را برای حرکت پر اقتدار صنعت سینمای کشور به آینده هموار کرد.
وی اظهار کرد: امروز جامعه فرهنگی کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفت و گوست. اهالی فرهنگ به خوبی می‌دانند که ره صدساله را یک شبه نمی‌شود پیمود. آن‌ها از دولت تدبیر و امید انتظار معجزه ندارند. دولتی که سکاندارش حسن روحانی است دولت فرهنگ و هنر است. عشق شما به فرهنگ و هنر چهره‌ای فرهنگی به دولت داده است. در جهانی که همه به فکر این هستند که خود را به زیباترین شکل ممکن معرفی کنند دولت تدبیر و امید باید با زبان ادبیات، موسیقی، نمایش و سینما سخن بگوید. گفتگو بین گروه‌هایی که بحث‌های آشکار و پنهان، بذر جدایی و تفرقه را بین آنها کاشته است و به ناحق به این سرمایه‌های بزرگ اجتماعی بدگمان شده‌اند.
وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه شعار ما شفافیت، راستگویی، اعتماد متقابل و امانتداری است، اظهار داشت: دموکراسی فرهنگی، مردمی کردن فرهنگ و هنر، پاسداری از ارزش‌های ایرانی و اسلامی و رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگ وهنر را از اصول سیاست‌های فرهنگی خود می‌دانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: مولانا، حافظ، سعدی و فردوسی سال‌هاست که بر قله فرهنگ و هنر دنیا ایستاده‌اند. نگرانی اهل هنر این است که در غوغای سیاست، فرهنگ و هنر نادیده گرفته شود. در این میان گذر از مشکلات فرهنگی جز با همکاری دولت و مجلس امکان پذیر نیست. نارسایی‌های بودجه و امکانات در برابر نگاه ژرف شما رنگ می‌بازد.
وی اظهار کرد: نخبگان و هنرمندان نیازمند محیطی امن هستند، نه محیطی امنیتی. امنیت فضای فرهنگ و هنر موجب شکوفایی استعدادها و فضای امنیتی موجب از بین رفتن استعدادها می‌شود.
جنتی خاطرنشان کرد: اما اهالی فهیم فرهنگ و هنر دولتی را که سکاندار آن دکتر حسن روحانی است، دولت فرهنگ وهنر می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اهالی فهیم فرهنگ و هنر به خوبی می‌دانند که ره صد ساله را نمی‌توان یک شبه پیمود، اضافه کرد: آنها از دولت تدبیر و امید انتظار معجزه ندارند، مشکلات داخلی و خارجی را به خوبی حس می‌کنند، به تنگناهای اقتصادی دولت آگاهند و فشارهای سیاسی را در داخل و خارج رصد می‌کنند.

دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور؛ چهارشنبه شب(۱۸ دی) با حضور تعدادی از اهالی هنر و مدیران ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز