خبرگزاری کار ایران

«آینه‌های دور و نزدیک» به انتشارات خانه کتاب رسید

کد خبر : ۱۲۷۱۴۶

صابر امامی، جدید‌ترین کتاب خود با عنوان «آینه‌های دور و نزدیک» را به انتشارات خانه کتاب سپرد.

ایلنا: صابر امامی، جدید‌ترین کتاب خود با عنوان «آینه‌های دور و نزدیک» را به انتشارات خانه کتاب سپرد. این اثر در برگیرنده بیست مقاله نقد درباره ادبیات سه دهه گذشته ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، امامی درباره جدید‌ترین اثر خود، اظهار کرد: نام اثرم «آینه‌های دور و نزدیک» است و موضوع آن به نقد ادبیات ایران در طول سه دهه گذشته باز می‌گردد. جدید‌ترین مقاله آن اختصاص به اشعار سنجری و کتاب «کلیدر» محمود دولت آبادی دارد.

وی با تاکید بر این‌ که مقالات ارائه شده در کتاب «آینه‌های دور و نزدیک» تنها بخشی از مقالاتش در حوزه ادبیات و شعر است، افزود: این مقالات علاوه بر نقد آثار ادبی ادبیات معاصر، سروده‌های شاعران را هم مورد انتقاد قرار می‌دهد. این مقالات دارای رفرنس و منبع‌اند و بیشتر جنبه تحقیقی و علمی دارند و متفاوت از مقالات انتقادی روزنامه‌ها هستند.

این نویسنده در توضیح اینکه چه مباحثی بیشتر در مقالات مورد توجه قرار گرفته‌اند، گفت: در این اثر که بیست مقاله از اشعار و داستان‌های ادبیات معاصر است مباحثی همچون فرم، محتوا، نگاه شاعر یا نویسنده، تکنیک‌ها و قدرت بیان مولف یا شاعر لحاظ شده‌اند.

امامی افزود: به عنوان نمونه در نقدی که به یکی از اشعار نازنین نظام شهیدی داشتم. توجه به جنبه عرفانی اشعار بود همین موضوع باعثشد تا برخی مسائل عرفانی را مطرح کنم یا نقد اشعار شاملو این امکان را فراهم می‌کرد تا از منظر اسطور‌شناسی به آن بپردازم یا در کتاب «کلیدر» بحثزبان‌شناسی را مطرح کنم.

این نویسنده درباره عنوان کتاب گفت: عنوان کتاب «آینه‌های دور و نزدیک» انتخاب شد. زیرا معتقدم این مقالات، آینه تمام‌نمای محیط اطراف خود را در‌‌ همان دهه ادبیات تاریخی نشان می‌دهد.

وی افزود: گردآوری ۲۰مقاله این کتاب یک سال به طول انجامید و در۴۰۰ صفحه برای چاپ به انتشارات خانه کتاب سپرده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز