خبرگزاری کار ایران

احمد پوری درمورد وضعیت رمان بلاتکلیف خود به ایلنا گفت:

منتظر فعال شدن نشر چشمه هستم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۸

" پشت درخت توت " اختصاصا با نام نشر چشمه به ارشاد داده شده بود و سرنوشتش به نشر چشمه گره خورده. هرچند من هم تمایلی ندارم این کتاب توسط نشری به جز چشمه و حتی مراکز نشر زیرمجموعه‌ی آن به چاپ برسد.

ایلنا: احمد پوری(نویسنده و مترجم) که دومین رمانش با نام " پشت درخت توت " در ارشاد سابق اجازه‌ی نشر نگرفت و ممنوع‌الانتشار اعلام شده بود، بازبینی و انتشار این کتاب را منوط به فعال شدن مجدد پروانه‌ی نشر چشمه می‌داند.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ اظهار داشت: برای انتشار رمان دومم، دو مشکل وجود دارد. اولی لغو مجوز نشر چشمه است که پس از ممنوع‌الانتشار شدن رمان من اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد و دومی خود کتاب است که باید با بازبینی ممیزان اداره‌ی کتاب، مجوز نشر بگیرد.

پوری ضمن بیان این مطلب که تا وقتی پروانه‌ی نشر چشمه تمدید نشود، نسبت به بازبینی مجدد " پشت درخت توت " اقدامی نخواهد کرد، گفت: این رمان اختصاصا با نام نشر چشمه به ارشاد داده شده بود و سرنوشتش به نشر چشمه گره خورده. هرچند من هم تمایلی ندارم این کتاب توسط نشری به جز چشمه و حتی مراکز نشر زیرمجموعه‌ی آن به چاپ برسد.

این شاعر همچنین با اشاره به وضعیت بلاتکلیف دو مجموعه شعرش که در اداره‌ی کتاب ارشاد معوق مانده، افزود: به اصلاح معضلات ممیزی امیدوارم و فکر می‌کنم کتاب‌های من در آینده امکان انتشار پیدا خواهند کرد؛ خصوصا در مورد رمان " پشت درخت توت " زیرا نظر ممیزان این اداره در رد آن، بسیار غیرمنطقی بوده.

وی که بعد از انتشار رمان اولش " دو قدم این ور خط " و ممنوع‌الانتشار شدن رمان دومش به نگارش رمان سوم خود مشغول شده، ایده‌آل خود برای سومین رمان خود را نیز نشر چشمه می‌داند و امیدوار است هرچه زودتر اجازه‌ی فعالیت دوباره به این نشر ارزشمند کشور بازگردانده شود.

این مترجم درمورد سایر آثار خود نیز توضیح داد: آخرین کتابی که از من منتشر شد، ترجمه‌ی گزیده شعر‌ی از ناظم حکمت بود که توسط نشر نگاه به بازار آمد. در همین راستا فکر می‌کنم طی یکی دو هفته‌ی اخیر ترجمه‌ی گزیده‌ای از شعرهای آناآخماتوآ نیز از همین نشر به بازار می‌اید.

وی در پاسخ به این سوال که " به نظر شما اداره کتاب چطور می‌تواند کتاب‌های توقیف شده و بلاتکلیف مانده از دوره‌های قبلی را دوباره بازبینی کند " گفت: به نظرم این کار به اولویت‌بندی‌های مشخصی نیاز دارد وگرنه شدنی نیست زیرا طبیعتا تعداد این کتاب‌ها بسیار زیاد است. هرچند که هنوز تغییر و تحولی در اداره‌ی کتاب رخ نداده و تحول در رویکرد ممیزی ایجاد نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز