خبرگزاری کار ایران

معماری دوره غزنویان بررسی می‌شود

کد خبر : ۱۱۶۴۰۳

فرهنگستان هنر با انتشار فرخوان مقاله «هنر، ادب و اندیشه در دوره غزنویان»، اسفند ماه سال جاری به بازخوانی فرهنگ و هنر ایران در دوره غزنویان می‌پردازد.

ایلنا: معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر؛ طی فراخوانی از اندیشمندان و پژوهشگران دعوت به عمل آورده تا با ارسال مقاله و شرکت در سلسله نشست هایی تخصصی به بازخوانی تاریخ هنر ایران بپردازند. نخستین سلسله نشست از این مجموعه به بازخوانی «فرهنگ و هنر ایران در دوره غزنویان» اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در نشست تخصصی «معماری و تزئینات وابسته به آن»، وجوه مختلف معماری دوره غزنویان و تزئینات وابسته به آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. محورهای پژوهشی این نشست شامل «ویژگی های معماری و شهرسازی دوره غزنوی»، «فنون و مواد ساختمانی معماری غزنوی»، «تاثیر سنت های معماری غزنوی بر معماری غوریان، سلجوقیان و…»، «تزئینات وابسته به معماری در این دوره»، «هنرمندان، استادکاران، حامیان و بانیان آثار معماری» و «مولفه ها، عوامل و زمینه‌های شکل دهنده به معماری و شهرسازی این دوره تاریخی» می‌شود.

زمان برگزاری نشست‌ها، اسفند ۹۲ اعلام شده و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ آذرماه سالجاری است.

نتایج حاصل از این نشست‌ها به عنوان سند و منبعی علمی و پژوهشی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز