خبرگزاری کار ایران

کتاب‌هایی از فرهنگ و تمدن ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

کد خبر : ۱۱۴۷۹۱

غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد با حضور مجید فهیم‌پور؛ سفیر ایران در صربستان و محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان گشایش یافت.

ایلنا: غرفه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هشتمین نمایشگاه کتاب بلگراد، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی با کتاب‌هایی در حوزه صنایع دستی، بروشورهای فرهنگی، نقشه و فیلم به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایلنا، پنجاه و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد با حضور ناشران جهان و ایران با شعار فرهنگی فضای آزادی در محل دایمی نمایشگاه بین المللی پایتخت صربستان آغاز به کار کرده است.

نمایشگاه کتاب بلگراد که پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در اروپا محسوب می‌شود با بیش از ۴۹۰۰ ناشر و موسسه انتشاراتی داخلی و خارجی با بیش از هزار عنوان کتاب جدید در مساحتی حدود ۲۷ هزار مترمربع برگزار شده است.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، تنها نهاد فرهنگی خارجی در صربستان است که فعالیت‌های انتشاراتی به زبان صربی دارد و فصلنامه نور به زبان صربی که از سال ۱۹۹۱ منتشر می‌شود، از آن جمله است. این رایزنی در طول ۲۲ سال گذشته بیش از ۶۰ عنوان کتاب از زبان فارسی به صربی ترجمه کرده و هم اکنون چند عنوان کتاب مرجع در حال ترجمه و چاپ دارد.

کتاب نفیس نهج البلاغه به زبان صربی که از آحرین کتب ترجمه شده در رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد به شمار می‌رود، در تاریخ ۱۶ مهرماه امسال با حضور علی لاریجانی؛ رییس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه، مجید فهیم‌پور سفیر و محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان رونمایی شد.

این نمایشگاه، امسال نیز همانند سال‌های گذشته به بهترین ناشر، مؤلف، زیبا‌ترین کتاب، بهترین کتاب کودکان و به بهترین غرفه کتاب در پایان کار نمایشگاه، جوایزی را اهدا می‌کند.

در نمایشگاه امسال کتاب بلگراد که تا پنجم آبان ماه ادامه دارد، افزون بر ناشرانی از کشورهای لهستان به عنوان کشور می‌ه‌مان و صربستان به عنوان میزبان، ناشرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، هلند، آلمان، اتریش، اسپانیا، ژاپن، چین، روسیه، بلاروس، ایران، برزیل، آنگولا، کرواسی، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، مقدونیه، هند و لهستان حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز