خبرگزاری کار ایران

برنده نشان درجه یک خیام در گفتگو با ایلنا:

به جای تشویق، توبیخ شدم!

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۸

از کانادا برایم بورسیه‌ی تحصیلی ۵ ساله آمده، از فرانسه نیز خواسته‌اند آلبوم تازه‌ای برایشان بسازم. اما مسوولان ارشاد من را به دلیل اینکه تصویرم ناخواسته در یک شبکه‌ی فرانسوی پخش شده، من را بازخواست کردند.

صادق شیخ‌زاده که بعد از دریافت رتبه دوم فستیوال ICM(فستیوال بین‌المللی موسیقی انطباقی) در اتریش، اخیرا نشان درجه یک خیام را از دانشنامه‌ی فردریک لونورمان فرانسه به خود اختصاص داده، از بازخواست شدندش توسط مسوولان ارشاد خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درمورد شرح موفقیت‌های بین‌المللی‌ آلبوم موسیقایی «اینک از امید» اظهار داشت: بعد از انتشار این آلبوم، از سوی رایزنی فرهنگی ایران به ICM(فستیوال بین‌المللی موسیقی انطباقی) در اتریش دعوت شدم و از آنجایی که مضمون و اشعار این آلبوم سراسر از امید بود، توانستم رتبه دوم این فستیوال را از آن خود کنم.

شیخ‌زاده ادامه داد: بعد از حضور در ICM، یک ماه قبل به دانشنامه‌ فردریک لونورمان فرانسه معرفی شدم که به فعالیت‌های خاورشناسی در حوزه‌ی هنرهای مشرق زمین اختصاص دارد؛ و به همراه ۱۷۴ کاندیدای دیگر(که آثارشان را در گرایش‌های موسیقی، سینما و پژوهش ارائه داده بودند) کاندید نشان درجه یک خیام شدم.

این موزیسین ضمن بیان این مطلب که دلیل دعوت و کاندید شدنش در این دانشنامه، اجرای موسیقایی برخی از اشعار خیام در آلبوم «اینک از امید» بود، اظهار داشت: این دانشنامه، دایره‌المعارفی هنری دارند که در آن آثار راه‌یافته به جشنواره را منتشر می‌کنند. موضوعیت این دائره‌المعارف نیز هر سال به نام یکی از مشاهیر مشرق زمین مقرر می‌شود که امسال به خیام اختصاص یافته بود.

وی با اشاره به این موضوع که این دایره‌المعارف سال گذشته به عطار و دو سال پیش به مولانه اختصاص یافته بود، نشان این دانشنامه هر ده سال یک بار به یک نفر اهدا می‌شود، افزود: من از برگزیده شدن آلبومم در فرانسه، بی‌اطلاع بودم تا اینکه از رایزنی فرهنگی به من اطلاع دادند. اما در همان روز از وزارت ارشاد با من تماس گرفتن و من را به دلیل اینکه تصویرم در شبکه‌ی فرانس ۲۴ پخش شده مواخذه کردند.

این موزیسین ادامه داد: من به هیچ وجه از این مساله خبر نداشتم اما از آنجایی که به هر حال در کنسرت‌های قبلی با مسوولان حراست ارشاد سر و کار داشتم، به من گفتند که باید جوابگوی این اتفاق باشم.

وی در پاسخ به این سوال که کسب موفقیت‌های مذکور، آیا منجر به انتشار جهانی آلبوم‌اش میشود یا خیر، گفت: بعد از برگزیده شدن در ICM، از کانادا که محل دپارتمان اصلی این فستیوال است، دعوت‌نامه‌ای برایم ارسال شد که در آن ذکرش شده برای ۵ سال بورسیه‌ی تحصیل در این دپارتمان برایم صادر شده.

شیخ‌زاده افزود: همچنین درمورد انتشار آلبوم «اینک از امید» توسط دپارتمان که در تمام کشورهای ارپایی نمایندگی دارد و توزیع آن در کانادا و کل اروپا اعلام آمادگی شده است. از این گذشته دانشنامه‌ی فردریک لونورمان فرانسه از من دعوت به همکاری کرده و قرار است یک آلبوم موسیقی درمورد یکی از مشاهیر ایرانی بسازم که در این خصوص تصمیم گرفته‌ام یک آلبوم تک ساز با اشعاری از حافظ بسازم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز