خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در پاسخ به ایلنا:

فرزاد جمشیدی گزینه معاونت فرهنگی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۹۴

علی جنتی همچنان گزینه‌ی اصلی خود را برای معاونت امور فرهنگی اعلام نکرده. او با رد شایعات مطرح در رسانه‌ها گفت: هیچ کدام از گزینه‌ها، برای اتخاذ این سمت مطرح نیستند!

علی‌جنت؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که از او در خصوص انتخاب معاون امور فرهنگی این وزارتخانه بعد از گذشت نزدیک به ۲ ماه و گزینه‌های احتمالی که در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مطرح شده‌اند پرسیده بود، گفت: هیچ کدام از گزینه‌ها، برای اتخاذ این سمت مطرح نیستند.

وی در واکنش به این سوال که گفته می شود فرزاد جمشیدی به عنوان یکی از گزینه های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مدنظر است یا خیر؟، اظهار داشت: چنین چیزی درست نیست! اینها چه حرف هایی است که مطرح شده!؟

علی جنتی اگرچه که از انتصاب در سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون حساسیت و اهمیت این معاونت را دلیل تامل و دقت بیشتر در انتخاب معاون امور فرهنگی عنوان کرده است، اما طولانی شدن این تاخیر نیز طبیعتا مساله‌ی خوش‌آیندی برای اهالی فرهنگ و نشر به شمار نمی‌آید.

تداوم سیاست‌های پیشین و رویه‌های افراط‌گرانه در بخش اداره‌ِ کتاب و صدور مجوز نشر از یک سو و شایع شدن اخبار‌های مختلف مبنی بر احتمال انتخاب برخی از گزینه‌های نامناسب از سوی دیگر، اذهان عمومی را در این حوزه آزرده کرده است.

از جمله‌ی این اخبار، می‌توان به مطرح شدن نام فرزاد جمشیدی؛ مجری سابق برنامه‌های تلویزیونی برای انتصاب در مقام معاونت امور فرهنگی اشاره کرد که واکنش شدید اهالی نشر را به همراه داشت و شرحی از اعتراض‌ها و مخالف‌ها در همین خبرگزاری روی خط رفت.

قابل ذکر است خواسته‌ی اهالی فرهنگ و نشر از عالی‌ترین مقام فرهنگی کشور این است که هرچه سریع‌تر گزینه‌ی مناسبی را برای معاونت امور فرهنگی برگزیند تا جلوی تداوم‌یافتن سیاست‌ها و رویکردهای پیشین در این حوزه گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز