خبرگزاری کار ایران

انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی فرهنگ و تئاتر کودکان

دوازدهمین جشنواره بین­‌المللی فرهنگ و تئاتر کودکان با عنوان «چشم­‌انداز آینده، چشم­‌انداز تئاتر» از 8 تا 16 اسفندماه 94 در بلونیا ایتالیا برگزار می­‌شود.

به گزارش ایلنا، در این جشنواره یک کارگاه آموزشی و یک سمینار برگزار می­‌شود. «Taking A Break» عنوان دومین سمیناری است که گرد تاوبه (Gerd Taube)، مدیر مرکز تئاتر کودک و نوجوان در فرانکفورت با تمرکز بر جنبه­‌های هنری و خلاق و مفاهیم تئاتر کودک و نوجوان، برگزار می­‌کند.

مخاطبان این سمینار کارگردانان هنری، نمایشنامه­‌نویسان، کارگردانان، طراحان صحنه و بازیگران هستند. هدف این کارگاه اشتراک­‌گذاری انتقادهای سازنده درباره مراحل تولید و توسعه نمایش، شناسایی ابزارها جهت بررسی تاثیرگذاری پروژه­‌های هنری و زبان اجرا، بررسی نقاط ضعف موجود در مراحل تولید نمایش و مهم‌تر از آن نقاط قوت جهت هویت­‌بخشی مناسب‌تر به خلق آثار نمایشی است. این سمینار در دو جلسه، ۱۱ و ۱۲ اسفند ۹۴، ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

این جلسات به زبان انگلیسی با زیرنویس ایتالیایی با اجرای دو نمایش در حال تولید ادامه خواهد داشت و قبل از جلسات باید مبلغ 10 یورو پرداخت شود. شرط حضور در این سمینار، شرکت هم‌زمان در جلسات بررسی نمایش است.

همچنین کارگاه «The Laboratory of Randomness and Coincidences» پیرامون نظریه اتفاق و انطباق در فضای تمرین روز ۱۳ اسفندماه از ساعت  ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می­‌شود.

در این کارگاه قرار است بررسی شود که نظریه مذکور چگونه به تغییر دیدگاه ما کمک می­‌کند؟ آیا اعتماد به این نظریه در مراحل تولید اثر نمایشی و اتفاقاتی که گه‌گاه دیده می­‌شود، می‌تواند منطق هر پیشامدی در طول تمرین باشد و به این نظریه معنا دهد؟ این کارگاه در ابتدا یک جلسه سرگرم­ کننده است با این هدف که عادت­‌های قدیمی را به چالش بکشیم و به ایجاد مراحل خلاق بیش‌تر بپردازیم. قبل از کارگاه باید مبلغ ۳۰ یورو پرداخت شود.

فرم ثبت‌­نام  و جدول اجراها به پیوست ارائه شده است. علاقه‌مندان تا ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ فرصت دارند پس از تکمیل فرم، آن را به آدرس ایمیل Carlotta@testoniragazzi.it ارسال کنند.

کد خبر : ۳۳۴۴۴۵