خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی علی پویان برای اجرا در تئاتر شهر / تاجیکستان همچنان منتظر نمایش «رودکی» است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۴۱

صحبت‌های اولیه برای اجرای نمایش «در میان کاغذ پاره‌ها» در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با آقای سرسنگی صورت گرفته و احتمالا نمایش سال ۹۵ روی صحنه می‌رود.

علی پویان سال آینده با نمایشنامه‌ای نوشته ویلیام شکسپیر به تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر می‌آید. این هنرمند همچنین بار دیگر از عدم حمایت معاونت امور هنری از اجرای نمایش «رودکی» در کشور تاجیکستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی پویان با اعلام اینکه قصد دارد سال ۹۴ نمایش‌نامه «کوریولانوس» نوشته ویلیام شکسپیر را در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد از انجام گفتگوهای اولیه برای اجرای سال ۹۵ خود خبر داد.

این کارگردان با بیان توضیحاتی در همین رابطه اظهار کرد: صحبت‌های اولیه برای اجرای نمایش «در میان کاغذ پاره‌ها» در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با آقای سرسنگی صورت گرفته و احتمالا نمایش سال ۹۵ روی صحنه می‌رود.

پویان همچنین بار دیگر به تلاش‌های خود برای اجرای نمایش «رودکی، جادوگر واژگان سبز» اشاره کرد و گفت: چندی قبل برای اجرای این نمایش به شهر دوشنبه، ‌ پایتخت کشور تاجیکستان دعوت شدیم اما به این دلیل که معاونت امور هنری حمایت نکرد نتوانستیم گروه را برای سفر آماده کنیم.

قائم مقام دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد در پایان بیان کرد: وجود مقبره شاعر بزرگ در کشور تاجیکستان شرایط بسیار مناسبی برای اجرای نمایش «رودکی» در این کشور فراهم می‌کند. چنین اتفاقی می‌تواند افزایش گستره فرهنگی ایران در دیگر کشورها را به همراه داشته باشد و اتفاق بسیار خوبی است اما متاسفانه حمایت نمی‌شود.

این هنرمند چندی قبل در گفتگویی عنوان کرد: امسال چهارمین سال پیاپی بود که کشور تاجیکستان برای اجرای نمایش «رودکی، جادوگر واژگان سبز» از ما دعوت به عمل آورد و قرار بود این سفر انجام شود. اما متأسفانه و در دقیقه ۹۰، سلایق شخصی یک فرد ادامه این روند فرهنگی و هنری را متوقف کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز