خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره کانون ناشنوایان ایران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۱۴

روز نخست جشنواره(چهارشنبه ۶ اسفندماه) کارگاه آموزشی پنج گانه در کانون ناشنوایان ایران برگزار می‌شود و همزمان با آن گالری عکس، نقاشی و گرافیک نیز افتتاح خواهد شد.

نخستین جشنواره کانون ناشنوایان ایران در قالب ۵ بخش و ۱۰۵ اثر توسط هنرمندان ناشنوا از(۶ اسفند ماه) برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حامد نصرآبادیان با بیان توضیحاتی درباره این رویداد گفت: نخستین جشن هنر زمستانی کانون ناشنوایان ایران به منظور بهتر دیده شدن فعالیت هنرمندان ناشنوای تهران ۶ تا ۹ اسفند ماه سال جاری با عنوان «جشنواره زمستانی» در ۵ بخش نمایش، عکاسی، نقاشی، گرافیک و سرود برگزار می‌شود.

این هنرمند ادامه داد: در این جشنواره ۴۱ اثر در بخش گرافیک، ۲۱ اثر در بخش نقاشی، ۲۰ اثر در بخش عکاسی، ۶ گروه نمایشی و ۵ گروه سرود حضور خواهند داشت و ۱۲ اثر در بخش جنبی هنرهای کاربردی و دستی به نمایش در می‌آید.

نصرابادیان خاطرنشان کرد: به دلیل عدم حمایت مالی مطلوب تمامی داوران بخش‌های این جشنواره به شکل افتخاری همکاری خواهند داشت و در این میان ما از مدیریت فرهنگسرای ابن‌سینا که سالن آمفی تئاتر را برای برگزاری مراسم اختتامیه – شنبه ۹ اسفندماه - در اختیار ما گذاشته است تشکر می‌کنیم.

او که تلاش زیادی برای برگزاری جشنواره انجام داده است گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان بهزیستی از این جشنواره حمایت نکردند و کانون ناشنوایان تنها توانسته است با مقروض کردن خود بودجه ۲ میلیون تومانی را برای جوایز آن فراهم کند.

دبیر نخستین جشنواره زمستانه کانون ناشنوایان ایران همچنین عنوان کرد: در روز نخست این جشنواره کارگاه آموزشی پنج گانه در سالن اجتماعات کانون ناشنوایان ایران برگزار می‌شود و همزمان با آن گالری عکس، نقاشی، گرافیک نیز افتتاح خواهد شد و روز پنجشنبه - ۷ اسفند ماه - نیز کارها به صورت رقابتی داوری خواهد شد. در روز جمعه - ۸ اسفند ماه - بخش نمایش و سرود در سالعات ۱۵ تا ۲۰ برگزار می‌شود. همچنین روز شنبه - ۹ اسفند ماه - مراسم اختتامیه در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

نصرآبادیان اضافه کرد: آثار هنرمندان کاربردی و دستی مثل معرق کاری به صورت نمایشگاهی برای بازدید عموم در سالن کانون ناشنوایان به نمایش در می‌آید.

او در معرفی داوران جشنواره نیز اعلام کرد: قضاوت هر بخش را ۳ داور برعهده خواهد داشت که در این میان یک نفر از هنرمندان ناشنوا خواهد بود. در بخش نمایش محمد عظیمی - هنرمند ناشنوا - مسعود موسوی و حامد نصرآبادیان، در بخش گرافیک مونا فروتن - هنرمند ناشنوا -، مسعود مجاوری آگاه و ماکتا قاسم‌لو، در بخش نقاشی مهسا خان احمدی - هنرمند ناشنوا -، سهیلا حقیقت و مریم سیف‌اللهی، در بخش عکاسی مهسا باقی - هنرمند ناشنوا، فهیمه حسینی و فرزانه صالح‌پور ارزیابی آثار را برعهده خواهند داشت.

وی تاکید کرد: تنها بخشی که ۳ داور ناشنوا خواهد داشت بخش سرود جشنواره است که به زبان اشاره اجرا می‌شود. داوری این بخش با مرضیه آقاخانی، محسن موسوی و زهرا غلامی خواهد بود.

دبیر نخستین جشنواره زمستانه کانون ناشنوایان ایران عنوان کرد: ‌ در هر بخش ۳ جایزه اول تا سوم به هنرمندان اعطا می‌شود و تنها در بخش سرود یک گروه به عنوان گروه منتخب معرفی می‌شود.

اردلان شجاع کاوه، فرهاد قائمیان، شیوا خسدومهر، ماصر آقایی، آرزو افشار، محمد عارف، سیامک انصاری، جواد انصافی و رضا بنفشه‌خواه از مدعوین و میهمانان این مراسم خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز