خبرگزاری کار ایران

میرمنتظمی با «فیل قرمز» به سرزمین آفتاب تابان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۵۳

نمایش «فیل قرمز» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی در چهار روز پایانی «جشنواره بین‌المللی تئاتر آلیس» کشور ژاپن به صحنه می‌رود.

نمایش «فیل قرمز» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی برای رقابت در «جشنواره بین‌المللی تئاتر آلیس» به ژاپن سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی میرمنتظمی که با اجرای «فیل قرمز» در «جشنواره بین‌المللی تئاتر آلیس» هفتمین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند درباره این نمایش گفت: «فیل قرمز» ادامه‌ای بر نمایش «فرکانس» است و تنهایی یک انسان در آن به نمایش گذاشته می‌شود. تنهایی که تلخ‌ترین ثمره جنگ است.

او ادامه داد: اگر بخواهیم در آرامش زندگی کنیم باید به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم اما متاسفانه برخلاف آن حرکت می‌کنیم.

میرمنتظمی درباره شرایط خلق نمایش «فیل قرمز» بیان کرد: زمانی که برای اجرا به کره جنوبی سفر کرده بودم مسئولان جشنواره تئاتر آلیس آنجا حضور داشتند و کار گروه‌های مختلف را رصد می‌کردند. این رویداد فراخوان ندارد و تمام آثار توسط مسئولان جشنواره انتخاب و دعوت می‌شوند.

کارگردان نمایش «ابرها» خاطرنشان کرد: مسئولان انتخاب جشنواره از میان فیلم نمایش‌های ما اجرای «فرکانس» را پسندیدند و درخواست خود را برای حضور این نمایش مطرح کردند اما من پیشنهاد دادم بر اساس «فرکانس» کار جدید تولید کنم که موافقت شد.

فیل قرمز سومین همکاری عباس جمالی در مقام نویسنده با میرمنتظمی است و کاوه مرحمتی تک بازیگر و طراحی تصویر و ویدئو مپینگ را برعهده دارد. کلیه طراحی‌ها از جمله طراحی صحنه، لباس و نور را میرمنتظمی انجام داده است.

«جشنواره تئاتر آلیس» یکی از رویدادهای معتبر بین‌المللی نمایش به شمار می‌رود که در شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن برگزار می‌شود. این جشنواره به مدت یک ماه(از ۴ بهمن تا ۴ اسفند) برگزار می‌شود که نمایش «فیل قرمز» ۴ اجرای پایان بخش این رویداد خواهد بود.

امسال ۸ نمایش از کشورهای مختلف جهان در قالب این جشنواره حضور دارند و «فیل قرمز» به عنوان تنها نماینده ایران به صحنه می‌رود.

طبق برنامه اعلام شده علاوه بر اجرای «فیل قرمز» قرار است در حاشیه این رویداد فیلم - تئاترهای " ابرها " و " پی دو " و دو فیلم کوتاه " سایلنت " و " روی شاخه‌ها " به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی برای مخاطبان پخش و سپس به نقد و بررسی گذاشته شود.

این کارگردان جوان حضور در در فستیوال‌های بین‌المللی ایتالیا، لهستان، جمهوری چک، کره جنوبی، ارمنستان و بلاروس را در کارنامه دارد.

مرتضی میرمنتظمی امسال نمایش " پی دو " را در تالار حافظ روی صحنه برد و رکورد پرفروش‌ترین نمایش این تالار را بدست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز