خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه تئاتر فرانکفورت به ایران آمد؛

آلمانی‌ها پی‌گیر توافق‌نامه چهار سال قبل

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۳۴

گوردون واین در جریان بازدیدش از سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشستی برای تداوم و گسترش ارتباطات فرهنگی داشته است.

مدیر خانه تئاتر فرانکفورت در جریان حضور در جشنواره تئاتر فجر، از برنامه‌ها و مراوده‌‌های فرهنگی بین ایران و آلمان و تداوم همکاری‌ها میان دو کشور سخن گفت.

به گزارش ایلنا، گوردون واین و علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی مشترک، زمینه‌های گسترش ارتباط تئاتر ایران و آلمان و تبادل اجراهای دو کشور را بررسی کردند.

رئیس خانه تئاتر فرانکفورت درباره این ارتباط فرهنگی توضیح داد: «برای ایجاد یک همکاری فرهنگی، نیاز به ارتباطاتی چند جانبه است. اول از همه بر می‌گردد به ارتباطات مرکز هنرهای نمایشی و اداره تئاتر کودک و نوجوان آلمان چه به صورت تلفنی یا نامه‌ای یا پست الکترونیک. طبق تجربه ما، در ایران جشنواره‌های تئاتری زیادی در طول سال برگزار می‌شود. ما می‌خواهیم ارتباط بین گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره‌ها با گروه‌های نمایشی آلمان را برقرار کنیم.»

او ادامه داد: «ما برای این جشنواره‌ها در آلمان اطلاع رسانی می‌کنیم، تا فرصت حضور در این رویدادها برای هنرمندان آلمانی ایجاد شود. در واقع مرحله بعدی برای ما، ایجاد فرصت برای دیدارهای دوطرفه برای هنرمندان از کشورهای یک‌دیگر است.»

گوردون واین در سفری به ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی، به عنوان داور در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی همدان حضور یافت؛ سفری که اولین حضور او در ایران بود. این مسئله سبب آشنایی بیشتر او با تئاتر ایران و زمینه‌ساز فعالیت‌های مشترکی بین دو کشور شد.

این فعال آلمانی عرصه تئاتر در باره لازمه دیدار حضوری و قرار گرفتن هنرمندان در بسترهای متفاوت فرهنگی اضافه کرد: «هنرمندان آلمانی باید بیایند و فرآیند کاری هنرمندان ایرانی را از نزدیک ببینند و هنرمندان ایرانی نیز باید به آلمان سفر کنند و شاهد روند تولید هنرمندان آلمانی باشند. ما معتقدیم به این صورت است که یادگیری و ارتباط فرهنگی دوطرفه شکل می‌گیرد.»

او که در جریان بازدیدش از سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشستی برای تداوم و گسترش ارتباطات فرهنگی داشته است، در باره این دیدار توضیح داد: «موضوع اصلی صحبت ما در این ملاقات، عملی کردن حرف‌هایی بود که از چهار سال پیش با ایران مطرح کردیم و امیدواریم بتوانیم قراردادی را در این زمینه امضا کنیم. من طی این دیدار فهمیدم، مرادخانی کسی است که مانند یک چتر از جریان و فعالیت هنری زیر مجموعه خود حفاظت و حمایت می‌کند. برای عملی کردن این برنامه فرهنگی ما نیاز به کسی مانند او داریم؛ مدیری که علاوه بر تخصص لازم، می‌تواند این جریان فرهنگی را با‌ شتاب جلو ببرد.»

گوردون واین که فارغ‌التحصیل ادبیات و فرهنگ آلمانی، تئاتر و ارتباطات اجتماعی و علوم پرورشی است، در آلمان یک سالن خصوصی تئاتر دارد که به گفته خودش با پول و امکاناتی بسیار اندک ساخت آن را شروع کرده است، اما حالا توانسته گروه زیادی از هنرمندان را با همین سالن تئاتر دور خود جمع کند؛ گروهی که امیدوار است با اضافه شدن هنرمندان ایرانی، بزرگ‌تر هم بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز