خبرگزاری کار ایران

اجرای نمایش «کان را که خبر شد خبری باز نیامد» در موزه قصر

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۹۶

داستان نمایش «کان را که خبر شد خبری باز نیامد» از هشت زندگی که از هشت اعدامی حقیقی گرفته شده و داستان مدعی آن است که هیچ دروغی روی این صحنه نخواهد رفت و مخاطب تنها زندگی یک زندانی را دنبال خواهد کرد.

نمایش «کان را که خبر شد خبری باز نیامد» به نویسندگی و کارگردانی ماهی عظیمی و تهیه کنندگی ایمان اصفهانی، از ۲۰ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ هر شب ساعت ۱۸ بجز شنبه‌ها در محل باغ موزه قصر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ داستان این نمایش از هشت زندگی که از هشت اعدامی حقیقی گرفته شده است. داستان مدعی آن است که هیچ دروغی روی این صحنه نخواهد رفت و مخاطب تنها زندگی یک زندانی را دنبال خواهد کرد.

هشت مرد، هر کدام روبروی نیمکتی قرار می‌گیرند که ملاقاتیشان روی آن نشسته است. برای اولین بار می‌توانند حقیقت را افشا کنند و آزادی خویش را به دست آورند. اما عذاب وجدان آن دلیلی است که آزادی‌اش را می‌بخشد و اولین ملاقاتش را تبدیل به آخرین ملاقاتش می‌کند. این هشت مرد، متهم به قتل عمد، تلاششان برای به دست آوردن آزادی تبدیل به یک تسویه حساب می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی این تا‌تر که در یک فضای حقیقی و براساس زندگی‌های حقیقی طراحی شده، حضور نابازیگرانی است همچون «حمید موذنی» و همسرش «هما تن‌ها» که روبروی هم در صحنه حضور دارند و این گروه تئاتری را به عنوان بازیگر همراهی می‌کنند، که این اتفاق موقعیت یک پروژه تا‌تر درمانی را نیز مهیا می‌کند.

مسیر حرکت مخاطب به شکلی است که تماشا برای او تبدیل به یک تجربه می‌شود. در این تجربه مخاطب در موقعیت خانواده یک زندانی چشم در چشم زندانی با او هم کلام می‌شود و در پی برقراری رابطه حسی تلاش می‌کند برای درک بیشتر زندانی و یا حتی نجات او از این موقعیت راهی را بجوید. کمترین دریافت مخاطب از اجرا نیز، جدا از فردیت‌ها و اتفاقات شخصی، قرار گرفتن در شرایطی است که او را در جایگاهی قرار می‌دهد که به جای قضاوت کردن، با افراد و فضا همدردی کند. بودن در یک فضایی با پیشینه حقیقی با توجه به مسیری که مخاطب در طول اجرا طی می‌کند، درک اولیه او نسبت به فضای زندان را ایجاد می‌کند، و اگر روزی به عنوان بازدید کننده به این مکان بازگردد علاوه بر موقعیت تاریخی و موزه بودن این مکان، روح و هویت فضا، که این تئا‌تر برای او به همراه داشته تداعی می‌شود.

حضور در مکانی چون موزه زندان قصر مبحثتئا‌تر کاربردی را مطرح و می‌سر می‌کند. نمایش در هواخوری شمالی زندان سیاسی در باغ موزه قصر اجرا می‌شود.

در این نمایش بازیگرانی همچون: ایمان اصفهانی، ایمان اصفهانی(دو بازیگر همنام)، مسعود بلبلی، منصوره پسندیده، هما تن‌ها، حسام توحیدی، محمد طا‌ها تقی‌زاده، فاطمه حاجیلو، مهشید سیاه تیری، سونیا شیرازی، محمد طهماسبی، مجتبی طالب‌نژاد، بهرام عباسی فرد، محمد رضا فرزام، نازنین فاطمه واحد، مصطفی کبودی، سارا معماری، حسین منفرد، حمید موذنی، وحید موسوی، سعید نقی لو، ابوالفضل نصیری و نهال یوسفی ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این کار می‌توان به مجید رحمتی، بازیگردان و رضا آشفته، مشاور هنری این کار اشاره کرد. همچنین مشاوران زندان در این پروژه پارسا پاکیزه و آرمین رضایتی هستند. روابط عمومی این کار را شقایق شوریان برعهده دارد و عکاس اجرا مصطفی بذری است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به وب سایت تیوال به آدرس www. tiwall. com و یا به صورت حضوری به محل اجرای این نمایش واقع در ساختمان زندان سیاسی باغ موزه قصر به آدرس: انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع خیابان دکتر شریعتی، میدان پلیس مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز