خبرگزاری کار ایران

خبرهایی از تئاتر؛

بلیت‌ نمایش «مرگ فروشنده» با تخفیف فروخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۶۱

کارگاه بین‌المللی بازیگری با عنوان " در جستجوی تصاویر واقع‌گرایانه " توسط ساندرا کاروتا از کشور بلژیک در تالار مولوی برگزار می‌شود.

برگزاری دومین دوره کارگاه‌های بین‌المللی با حضور هنرمند بلژیکی؛ ارائه بلیت تخفیف دار نمایش «مرگ فروشنده» طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ دی ماه و دو اجرایی شدن نمایش «بانو گشسب» دو خبر از تئاتر هستند.

به گزارش ایلنا، کارگاه بین‌المللی بازیگری با عنوان " در جستجوی تصاویر واقع‌گرایانه " توسط ساندرا کاروتا از کشور بلژیک در تالار مولوی برگزار می‌شود.

در ادامه برپایی کارگاه‌های آموزشی بازیگری، دومین دوره این ورک‌شاپ‌‌ها با حضور ساندرا کاروتا از کشور بلژیک در تالار مولوی برگزار خواهد شد.

ساندرا کاروتا که به وسیله تصاویر غیر واقعی نمایش‌های خود را کاراکترپردازی می‌کند؛ موضوع اصلی آثارش را از میان اسطوره و آیین، حافظه و بازی با کودکان انتخاب می‌کند و ایده و ماهیت آن در آثارش جنبه‌های کلیدی دارد. آثار و شوه تدریس ساندرا کاروتا به شدت تحت تاثیرآثار انریکه وارگاس و گروتفسکی قرار دارد.

هنرجویان در این کارگاه با تمرکز بر اصالت و اعتبار در نقش و حرکت، کشف قدرت تخیل با استفاده از روش کیت جانسون " بنیان گذار تئاتر بداهه "، بررسی و پرداختن به نظرات پیشنهادی بر روی صحنه و انتقال و دگردیسی، آشنا می شوند.

ساندرا کاروتا فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه بلژی‌ام است. او مدیریت کمپانی گروپو کاروتا را بر عهده دارد و بیش از ۱۵ کارگردانی و نمایشنامه نویسی را در کارنامه هنری خود دارد. او در بیش از ۲۰ اثر نیز به عنوان بازیگر و طراح حرکات فرم حضور داشته است. بیشتر فعالیت‌های این هنرمند در کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا و بلژیک بوده است و به عنوان مدرس نیز در دانشگاه تی ال روس بلژیک به تدریس مشغول است. او روش " در جستجوی تصاویر غیر واقعی " را به عنوان یک روش منحصر و جدید به ثبت رسانده است.

لازم به یادآوری است؛ کارگاه‌های بین المللی آموزش بازیگری با همکاری گروه تئاتر زندگی و مرکز تئاتر مولوی برگزار می‌شود و در پایان این دوره‌های آموزشی نیز گواهینامه معتبر از کمپانی تئاتر «کاروتا» به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

پیش از این نیز کارگاه «امواج و گفتار بدن» با حضور دانا لوبک و «نوای بازیگری» با حضور روبرت گرینوود آذرماه در تئاتر شر برپا شد.

فروش با تخفیف بلیت‌ نمایش «مرگ فروشنده»

بلیت نمایش «مرگ فروشنده» به کارگردانی نادر برهانی مرند از ۲۱ تا ۲۳ دی ماه سال جاری با تخفیف به فروش می رسد.

بلیت این اثر نمایشی که از ۱۸ آبان ماه در تالار اصلی به صحنه رفته است طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ دی ماه با تخفیف به علاقمندان ارائه خواهد شد.

قیمت بلیت این نمایش طی روزهای یاد شده در طبقه پایین ۱۲ هزار تومان و در قسمت بالکن با قیمت ۱۰ هزار تومان اعلام شده است و تماشاگران می توانند در این روزها برای تهیه بلیت به گیشه مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند.

نمایش «بانو گشسب» دو اجرایی شد

نمایش «بانو گشسب» پنجشنبه ۲۵ دی ماه جاری در دو نوبت اجرا می شود. این نمایش که با استقبال تماشاگران در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است پنجشنبه هفته جاری در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ میزبان عموم علاقه مندان به هنرهای نمایشی است.

نمایش کمدی «رزم و بزم بانو گشسب» با کارگردانی مریم معترف که سال گذشته حضوری موفق در جشنواره تئاتر آیینی و سنتی داشت از ابتدای دی ماه اجرای عمومی خود را آغاز کرده و تا ۳۰ دی ماه ۹۳ روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش علاوه بر بازآفرینی شخصیت های اسطوره ای ایرانی در فضایی طنز، ارتباط والدین و فرزندان، ارزش خانواده و میهن در فرهنگ ایرانی، مسائل و مشکلات روز جامعه همچون حفظ محیط زیست، ازدواج، تحصیل و ورزش در قالب اجرایی کمیک مورد دقت قرار می گیرد.

بانو گشسب با بازی ابوالفضل حاج علیخانی، منیژه داوری، شیرین امامی، کامبیزطلایی، شهرام مسعودی، کاظم عینلی، پونه علیا، نگار صدافت جو، مهدیه طاهری، مجید کوشا نژاد، پوریا سلطانی زاده، علیرضا الهی، سجاد حسین پور، آرمان شهبازی، ابوالفضل وزیری هرروز غیر از شنبه ها ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود.

در گروه کارگردانی این نمایش میلاد قدیری به عنوان دستیارکارگردان وبرنامه ریز، علی جباری موسیقی، فایزه فیض طراح و سازنده عروسک، سعید شاکرنیا طراح پوستر و بروشور، شیوا آشوری به عنوان مدیر صحنه، زهرا شایان فر مدیر روابط عمومی و میترا اسماعیلی به عنوان مدیر تبلیغات همکاری دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز