خبرگزاری کار ایران

همراه با انتشار بخشی از نمایش‌نامه «گزارشِ ارداویراف»؛

بازیگران نمایش جدید بهرام بیضایی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۳۲

دانشگاه استنفورد آمریکا از سال ۲۰۱۴ اقدام به برگزاری فستیوال هنری ایرانی کرده است و «گزارش ارداویراف» اولین برنامه‌ی این فستیوال در سال ۲۰۱۵ است.

عوامل اجرایی تازه‌ترین اثر بهرام بیضایی به نام «گزارشِ ارداویراف» که قرار است در دانشگاه استنفورد آمریکار نمایش‌نامه خوانی شود معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشگاه استنفورد آمریکا با حمایت مالی حمید و کریستینا مقدم، بیتا دریاباری و بنیاد بنانی از سال ۲۰۱۴ اقدام به برگزاری فستیوال هنری ایرانی کرده است و «گزارش ارداویراف» اولین برنامه‌ی این فستیوال در سال ۲۰۱۵ است.

مژده شمسایی، صادق هاتفی، افشین هاشمی، سپیده خسروجاه، حمید احیا، منصور تأیید، آناهیتا بیات، بهزاد گل‌محمدی، نرگس عطاران، شیما خاکی، متین نصیری‌ها، کیانوش موسوی، علی زندیه، حسین میرزامحمدی، مریم مظفری، شیما بزرگی، ریانه کرمی، دینا ظریف، پیام مقدم، هومن حافظی، لیلا سلطانی و آنیتا مقدوری در این نمایش ایفای نقش می‌‌کنند.

همچنین فراز مینویی به عنوان نوازنده در اجرای این نمایش هنرمندان و عوامل را همراهی می‌کند.

تکه‌ای از گفت‌وگوی نمایش:
«ارداویراف:
به راه دوزخ برویم؛
جایی که از پسِ آن جایی نیست!
مزدک:
از پسِ دوزخ جایی ‌است ارداویراف؛
که نامِ آن خِرَد است؛
و کم‌اند جویندگانِ این راهِ ناشناس!»

محمد رحمانیان، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز چندی قبل با اعلام این خبر اعلام کرد نمایشنامه‌ی تازه‌ی بهرام بیضائی، بیست و چهارم و بیست و پنجم ژانویه دو هزار و پانزده در استنفوردِ کالیفرنیا نمایش‌نامه خوانی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز