خبرگزاری کار ایران

واکنش قطب‌الدین صادقی به یک اظهار نظر:

بازیگر درجه هشتم کانادایی در تئاترشهر اجرا رفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۴۰

قطب‌الدین صادقی در واکنش به اظهارات مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گفت: با این روش‌ها نمی‌توانیم فعالیت‌های معمولی را بزرگنمایی کنیم و در خانواده تئاتر وجاهت بدست بیاوریم.

قطب‌الدین صادقی، کارگردان و مدرس شناخته شده تئاتر کشور ضمن رد اظهارات مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی درباره آموزش تئاتر در کشور؛ اجرای هنرمند کانادایی در تئاترشهر را بسیار بی‌ارزش و بدون کیفیت دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته نمایش «شکسپیر» با ایفای نقش و کارگردانی هنرمند کانادایی در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت. اجرایی که البته به دلایل تقریبا مشخص(تک اجرا بودن، تبلیغات گسترده و یدک کشیدن عنوان بازیگر کانادایی) با استقبال مخاطبان مواجه شد.

اما در این میان اظهارات شب گذشته سید اشرف طباطبایی، مدیرعامل انجمن‌ هنرهای نمایشی هنگام اعطای گواهینامه پایان دوره کارگاه‌های بازیگری به هنرجویان با واکنش قطب‌الدین صادقی، کارگردان و مدرس پیشکسوت تئاتر کشور مواجه شد.

طباطبایی در صحبت‌های خود گفت: «بسیار خوشحالیم که بالاخره یک دروازه جدید آموزشی در حوزه تئاتر ایران باز شد. البته طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام گرفته قبلی قرار بر این است که علاوه بر حضور مدرسان بین‌المللی در کشورمان، هنرمندان و مدرسانی از ایران نیز برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی به کشورهایی که تقاضای برگزاری برنامه‌های آموزشی خواستند، اعزام شوند».

جملاتی که واکنش مدرس شناخته شده تئاتر کشور را در پی داشت و قطعا بسیاری دیگر از مدرسان هنرهای نمایشی و هنرمندانی که سال‌ها در این راه رنج و مرارت کشیدند نیز مخالف این صحبت‌ها نباشند.

صادقی که شب گذشته در سالن اصلی تئاترشهر به تماشای این نمایش نشست در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: من کار این آقا را دیدم و با اشتیاق هم برای تماشای نمایش «شکسپیر» به تئاترشهر رفتم اما به نظرم چیزی جز یک بازیگر درجه ۸ کانادایی نبود و نمایشی که روی صحنه برد ذره‌ای ارزش نداشت.

این کارگردان خاطرنشان کرد: متاسفم این همه هزینه برای فردی شد که نه بازیگر خلاقی بود و نه اجرای متفاوتی از مجموع نمایش‌نامه‌های «شکسپیر» به نمایش گذاشت. اجرایی یکنواخت و بدون تنوع که اصلا معلوم نبود به چه دلیل صحنه‌هایی از نمایش‌نامه‌های «شکسپیر» را پیوند زده است.

صادقی تصریح کرد: به این بازیگران می‌گویند، بازیگران ادبیات. یعنی بازیگری که فقط دهانش کار می‌کند و البته در این روش هم موفق نبود؛ چون بیان بد انگلیسی کانادایی هیچ ارتباطی با مخاطب برقرار نمی‌کرد. حضور این افراد به عنوان مدرس هیچ دست‌آوردی برای تئاتر ایران ندارد. این بازیگر حتی موفق نشد به بازیگران تئاتر ایران یک پیشنهاد جدید بدهد.

مدرس دانشگاه با بیان اینکه نمایش «شکسپیر» حتی ساختار منسجمی هم نداشت خطاب به مدیران اظهار کرد: با این روش‌ها نمی‌توانیم فعالیت‌های معمولی را بزرگنمایی کنیم و در خانواده تئاتر وجاهت بدست بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز