خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی:

دروازه جدید آموزش تئاتر در ایران باز شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۷۰

شب گذشته گواهینامه پایان دوره کارگاه‌های بازیگری مدرسان کانادایی از سوی کمپانی «سان ارگوس» و «انجمن هنرهای نمایشی» به هنرجویان اعطا شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در مراسم اعطای گواهینامه پایان دوره بازیگری مدرسان کانادایی از حضور هنرمندان ایرانی و خارجی در شهرستان‌ها برای آموزش بازیگری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین طاهری بعداز پایان اجرای نمایش «شکسپیر» به کارگردانی روبرت گرینوود از کشور کانادا که جمعه ۲۸ آذر ماه در تالار اصلی به صحنه رفت خطاب به تماشاگران گفت: واقعیت این است که سیل مشتاقان تئاتر از یک سو و قدم گذاشتن برای توانمند کردن آموزش علمی تئاتر، نیازها و ضرورت‌ها ما را بر آن داشت که بررسی‌هایی در این زمینه داشته باشیم به همین جهت با همکاری که از سوی انجمن هنرهای نمایشی ایران و گروه تئاتر «زندگی» صورت گرفت موفق به برگزاری کارگاه‌های بازیگری مدرسان کانادایی در تهران شدیم.

وی ادامه داد: به طور حتم این روند آموزشی که در مرحله اول آن قرار گرفته‌ایم نه در تهران بلکه در برخی از شهرستان‌ها نیز دنبال خواهد شد و ما در صدد هستیم که در آینده‌ای نزدیک از حضور مدرسان بین‌المللی و هنرمندان و استادان صاحب نام تئاتر ایران برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تهران و شهرستان‌ها اقدام کنیم.

سید اشرف طباطبایی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران هم در این مراسم گفت: بسیار خوشحالیم که بالاخره یک دروازه جدید آموزشی در حوزه تئاتر ایران باز شد. البته طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام گرفته قبلی قرار بر این است که علاوه بر حضور مدرسان بین‌المللی در کشورمان، هنرمندان و مدرسانی از ایران نیز برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی به کشورهایی که تقاضای برگزاری برنامه‌های آموزشی خواستند، اعزام شوند.

روبرت گرینوود کارگردان نمایش «شکسپیر» و مدرس کارگاه بازیگری نوای بدن هم ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در کشورمان بیان کرد: دانشجویانی که طی روزهای گذشته در کنارم بودند به معنا و مفهوم واقعی کلمه تشنه آموختن بودند و مانند اسفنج هر آنچه را می‌آموختند در خود جذب می‌کردند. آنها هنرجویانی مهربان و علاقه‌مند بودند که به نظرم چیزهای خوبی را در این کارگاه‌ها تجربه کردند.

دانا لوبک مدرس کارگاه «امواج و گفتار بدن» نیز در این برنامه تصریح کرد: هنرجویان ایرانی در طول مدتی که به آنها آموزش می‌دادیم، بسیار سخاوتمند بودند. این هنرجویان افرادی خلاق بودند و هر آنچه را که از قبل آموخته بودند با مواردی که ما به آنها آموزش دادیم ترکیب کردند و این اتفاق بسیار خوبی برای ما بود که فراموشش نخواهیم کرد.

بعداز صحبت‌های این هنرمندان گواهینامه پایان دوره کارگاه‌های بازیگری مدرسان کانادایی از سوی کمپانی «سان ارگوس» و «انجمن هنرهای نمایشی» به هنرجویان اعطا شد.

روبرت گرین وود و دانا لوبک طی روزهای گذشته علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی تهران، در شهرستان رشت نیز کارگاه دو روزه‌ای را با حضور ۴۰ هنرجو برگزار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز