خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا تشریح شد؛

دلایل محمد حاتمی برای انصراف از جشنواره تئاتر فجر

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۶۹

جشنواره تئاتر فجر گردهم‌آیی است که حاصل عملکرد سال را نشان می‌دهد و برای آن جشن و میهمانی برپا می‌شود. اما گویا قرار است در این میهمانی فقط دور هم بنشینیم و یکدیگر را نگاه کنیم و برویم.

محمد حاتمی ضمن تایید خبر انصراف خود از حضور در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ نبود تضمین برای اجرای عموم و دریافت حمایت را مهمترین دلایل این تصمیم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاتمی در توضیح دلیل انصراف خود از شرکت در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: دلیل من برای انصراف؛ گلایه از جریان تئاتری کشور است که معتقدم پیش نمی‌رود. درحالیکه قبلا انتظار داشتیم با تغییرات اتفاق افتاده حداقل روند نزولی گذشته متوقف شود و امور سر جای خود بایستد، اما متاسفانه درحال عقب‌گرد هستیم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: من همواره فرد خوش‌بینی هستم اما در مورد تئاتر؛ کار از خوش‌بینی گذشته و دیگر از اندک حمایتی که برای گروه‌ها وجود داشت؛ خبری نیست. اگر امروز در کشور نشانی از تئاتر مانده بیشتر به کورسویی شبیه است که با عشق و علاقه هنرمندان پابرجا مانده.

کارگردان نمایش «سه‌گانه اورنگ» با تاکید بر اینکه تئاتر در کشور جریان ندارد؛ بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر گردهم‌آیی است که حاصل عملکرد سال را نشان می‌دهد و برای آن جشن و میهمانی برپا می‌شود. اما گویا قرار است در این میهمانی فقط دور هم بنشینیم و یکدیگر را نگاه کنیم و برویم.

این کارگردان و بازیگر تصریح کرد: متن من در جشنواره پذیرفته شد اما نه تنها خوشحال نشدم بلکه بیشتر برایم غم و اندوه به همراه داشت. چون اشتیاق شرکت در جشنواره از من گذشته و بیشتر به فکر اجرای عموم هستم اما هیچ تضمینی پس از جشنواره تئاتر فجر وجود ندارد.

حاتمی در ادامه اظهار کرد: پس از چندین سال فعالیت دیگر نمی‌توانم گروهی را برای همکاری دعوت کنم اما فقط در جشنواره تئاتر فجر اجرا داشته باشند. بلکه حداقل انتظار گروه‌ها فراهم شدن امکان اجرا پس از شرکت در جشنواره است. به این ترتیب اگر نتوانم پاسخگوی هنرمندان و اعضای گروه باشم دلیلی برای شرکت در فجر وجود ندارد.

کارگردان نمایش «آرامسایش» در انتها به بودجه اندک تئاتر اشاره کرد و گفت: سوال من از مسئولان این است که چرا باید بودجه‌ای وجود داشته باشد اما هزینه نشود؟ این یک چرایی بزرگ است که هر سال بیشتر می‌شود و شک و بدگمانی به همراه دارد؛ فقط می‌توان گفت هر سال دریغ از پارسال.

محمد حاتمی قصد داشت نمایش «بچه‌های تهران» را در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر به صحنه ببرد که از قصد خود منصرف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز