خبرگزاری کار ایران

گلایه فعال تئاتر خیابانی از صرف سلیقه‌ای بودجه هنر

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۷۲

اگر بودجه ما توسط معاون هنری و مدیران تئاتری در جایی دیگر هزینه می‌شود؛ خلاف است. درست نیست شما با صرف سلیقه‌ای بودجه، صدای اعتراض عده‌ای را پایین بیاورید درحالیکه عده‌ای دیگر بی‌نصیب بمانند.

عضو انجمن نمایشگران تئاتر خیابانی خانه تئاتر معتقد است؛ مدیران در معاونت امور هنری بودجه را سلیقه‌ای صرف می‌کنند و به همین دلیل بودجه تئاتر برای عده‌ای وجود دارد و برای دیگر گروه‌های هنری خبری نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صمیمی درباره وضعیت هنرمندان و فعالان تئاتر خیابانی گفت: دو سال است با اداره کل هنرهای نمایشی قطع رابطه هستیم که گویا آنها هم خوشحال هستند. مسئولان؛ برنامه خاصی برای تئاتر ندارند و هر اتفاقی می‌افتد حول همان چند جشنواره روتین تئاتری طراحی شده از گذشته است.

او ادامه داد: الان اداره کل هنرهای نمایشی محلی برای برنامه‌‌‌ریزی دارد که عنوان کانون تخصصی تئاتر خیابانی را یدک می‌کشد اما دریغ از ذره‌ای تخصص در مدیران؛ ما که فرد متخصصی در این دفتر سراغ نداریم.

این هنرمند با گلایه از ادامه وضعیت وخیم تئاتر خیابانی در دولت جدید اظهار کرد: اصولا وقتی می‌گوییم تئاتر خیابانی، درباره چیزی صحبت می‌کنیم که وجود خارجی ندارد و گویا برای آقایان تفاوتی نمی‌کند باشد یا نباشد.

صمیمی تصریح کرد: تئاتر خیابانی امروز فقط در همان طرح‌هایی پیش می‌رود که در سالهای گذشته توسط محمود فرهنگ بنا شد و به دلیل عدم کفایت و لیاقت مدیران برنامه‌ای نیست.

بازرس انجمن نمایشگران تئاتر خیابانی خانه تئاتر همچنین به صرف بودجه سه میلیاردی برای تئاتر تا امروز اشاره کرد و گفت: اگر معاونت امور هنری هم بودجه تئاتر را در محل دیگری خرج می‌کند؛ کار خلاف و نادرست انجام داده است. مثل اینکه من یارانه کل خانواده را فقط برای یک فرزند خرج کنم.

این هنرمند افزود: جالب اینجاست که حتی یک ریال از همین سه میلیارد تومان در تئاتر خیابانی هزینه نشد. چرا کسی پاسخ نمی‌دهد به چه دلیل شاهد اجرای گروه‌های تئاتر در سالن‌های نمایشی هستیم اما گروه‌های تئاتر خیابانی امکان اجرا ندارند؟

صمیمی با طرح این سوال که بودجه تئاتر کجا هزینه می‌شود؟ بیان کرد: اگر بودجه ما توسط معاون هنری و مدیران تئاتری در جایی دیگر هزینه می‌شود؛ خلاف است. درست نیست شما با صرف سلیقه‌ای بودجه تئاتر، صدای اعتراض عده‌ای را پایین بیاورید درحالیکه عده‌ای دیگر بی‌نصیب بمانند و ضعیف‌کشی کنید.

او درباره برنامه‌های مدیریت جدید کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای وجود ندارد چون اصولا تئاتر برای آقایان مهم نیست. شاید بارها به بعضی از ما در انجمن پیشنهاد پست مدیریتی شده اما نپذیرفتیم؛ چرا؟ چون شخصا معتقدم وقتی توانایی انجام تمام و کمال کاری را ندارم باید کنار بنشینم تا فردی توانا این پست را برعهده بگیرد. من با خودم رو راست هستم و امیدوارم افرادی که می‌دانند مدیران تواناتر از آنها وجود دارد؛ کنار بنشینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز