خبرگزاری کار ایران

۲ شهید هنرهای نمایشی کشور معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۹۸

در جریان برگزاری دومین کنگره «ملکوتیان صحنه» شهیدان قشقایی و سهیلی معرفی و تجلیل می‌شوند.

شهیدان حسین قشقایی و مسعود سهیلی از شهدای مطرح حوزه هنرهای نمایشی در مراسم کنگره ملکوتیان صحنه بعنوان شهدای شاخص معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایلنا، یکی از برنامه‌های کنگره ۴۵۰ شهید تئاتر کشور(ملکوتیان صحنه) معرفی شهید شاخص در سال ۱۳۹۳ است که با توجه به بررسی‌های بعمل آمده امسال ۲ شهید تئاتر(یک شهید انقلاب و یک شهید دفاع مقدس) در کنگره معرفی خواهند شد.

شهید حسین قشقایی در سال ۱۳۲۷ در شیراز متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شیراز به پایان رساند. این شهید بزرگوار در سال ۱۳۵۲ در رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شد. نمایش‌نامه‌های «حروفیه» و «نفت» و همچنین مقاله «فصل رسوایی» از گزیده آثار این هنرمند شهید بشمار می‌رود.

شهید قشقایی روز ششم دیماه سال ۱۳۵۷ در حالیکه در مراسم تشییع پیکر شهید نجات‌اللهی شرکت داشت به ضرب گلوله مزدوران پهلوی به شهادت رسید. سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر تهران به نام این شهید بزرگوار نام گذاری شده است.

شهید مسعود سهیلی در سال ۱۳۴۳ در تربت حیدریه متولد شد. از ۱۶ سالگی به بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در حوزه‌ هنرهای نمایشی پرداخت. از او نمایش‌های «تریاق»، «اپوزسیون» و «زورو کارش تمام است» و… به یادگار مانده است.

این شهید عزیز با شروع جنگ تحمیلی وارد جبهه های حق علیه باطل شد و در تاریخ ۲ دیماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گردید. پخش فیلم‌های مستند از این دو شهید گرانقدر به منظور معرفی و الگوسازی از شاخصه‌های اخلاقی، رفتاری و هنری این هنرمندان از برنامه‌های اصلی کنگره «ملکوتیان صحنه» است.

کنگره ۴۵۰ شهید تئاتر کشور، چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۳ به دبیری حسین مسافر آستانه در اردبیل برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز