خبرگزاری کار ایران

حسین مسافر آستانه:

هنرمندان تئاتر با ۴۵۰ شهید نقش فعالی در جنگ تحمیلی داشتند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۰۴

در دومین کنگره «ملکوتیان صحنه» ضمن دعوت از خانواده‌های شهدای تئاتر، از دو هنرمند شهید شاخص در حوزه هنرهای نمایشی تجلیل خواهد شد.

دبیر دومین کنگره تجلیل از شهدای هنرمند کشور، برگزاری چنین مراسمی را در جهت الگوسازی برای هنرمندان امروز کشور و ایجاد روحیه پایبندی بیشتر به تعهدات و رسالت هنری موثر دانست.

به گزارش ایلنا، حسین مسافر آستانه دبیر کنگره «ملکوتیان صحنه» در مصاحبه با ستاد خبری این کنگره گفت: این کنگره مخصوص شهدای تئاتر است، شهیدانی که هنرمند تئاتر بودند و علاوه بر فعالیت‌های تئاتری روی صحنه در مصاف واقعی‌تر در جبهه‌های جنگ به فیض شهادت نائل شدند.

مسافر آستانه در ادامه افزود: یاد کردن از این شهدا بویژه شهدای هنرمند تئاتر، مسئولیت پذیری را در این دوره از زندگی به ما گوشزد می‌کند. اینکه بدانیم هنرمندان در طی دوران هشت سال دفاع مقدس چه حماسه‌هایی خلق کردند و به ملکوت اعلا پیوستند، برای هنرمند تئاتر امروز تعهد آور است.

دبیر کنگره «ملکوتیان صحنه» در ادامه خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره علاوه بر ذکر یاد و خاطره این شهدای عزیز، هنرمندان امروز کشور را به پایبندی بیشتر به تعهدات و رسالت هنری خویش رهنمون می‌کند و سبب خواهد شد که نسبت به ارزش‌های آن دوران بی‌تفاوت نیاشند.

مسافر آستانه درباره برنامه‌های این کنگره اظهارداشت: از برنامه‌های اصلی این کنگره معرفی و الگوسازی هنرمندان شهید تئاتر در دوران دفاع مقدس است. از میان رشته‌های مختلف هنری، تئاتر با بیشترین تعداد هنرمند(۴۵۰ شهید) نقش فعالی در دوران جنگ تحمیلی داشته است. در این کنگره ضمن دعوت از خانواده‌های شهدای تئاتر، از دو هنرمند شهید شاخص در حوزه هنرهای نمایشی تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره «ملکوتیان صحنه» در اردبیل برگزار می‌شود، افزود: هر سال سازمان بسیج هنرمندان یکی از شهدای هنرمند را به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌کند که این انتخاب بر اساس ویژگیهای فردی و میزان فعالیت هنری صورت می‌گیرد.

کنگره ۴۵۰ شهید تئاتر کشور با عنوان «ملکوتیان صحنه» به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۲ آذر ماه سال جاری در اردبیل برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز