خبرگزاری کار ایران

استنفورد میزبان استاد؛

بیضایی نمایش‌نامه «گزارش ارداویراف» را خوانش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۷۳

بهرام بیضایی، پژوهشگر، نمایش‌نامه نویس و کارگردان صاحب‌نام ایرانی ۲۴ و ۲۵ ژانویه ۲۰۱۵ نمایش‌نامه جدید خود را برای فارسی زبانان آمریکا خوانش می‌کند.

محمد رحمانیان از تصمیم بهرام بیضایی برای خوانش نمایش‌نامه جدید خود باعنوان «گزارش ارداویراف» در استنفورد کالیفرنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رحمانیان، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر کشور با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت: دیوارکوبِ نمایشنامه خوانی «گزارش ارداویراف»، نمایشنامه‌ی تازه‌ی بهرام بیضائی، اجرا بیست و چهارم و بیست و پنجم ژانویه دو هزار و پانزده، استنفوردِ کالیفرنیا.

بهرام بیضایی، پژوهشگر، نمایش‌نامه نویس و کارگردان ایرانی سال ۸۹ به دعوت دانشگاه استنفورد برای تدریس از ایران به آمریکا مهاجرت کرد. این هنرمند صاحب‌نام طی سال‌های اقامت خود در خارج از کشور نیز دست از فعالیت‌های پژوهشی برنداشته و همچنان با استقامت مثال‌ زدنی به راه خود ادامه می‌دهد.

خالق آثاری چون بانو آئویی(۱۳۷۶و ۱۳۷۷)، شب هزارو یکم(۱۳۸۲)، مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین(۱۳۸۴) و افرا یا روز می‌گذرد(۱۳۸۶) سال ۲۰۱۲ نیز نمایش «جانا و بلادور» را با ایفای نقش مژده شمسایی، دیگر هنرمند تئاتر و سینمای کشور در ایالات متحده روی صحنه برد.

تماشاگران در نمایش «جانا و بلادور» ‌ با " سایه بازی " که سبکی کهن در عرصه نمایش است، آشنا شدند و طبق گزارش‌ها شاهد تجربه‌ای کم نظیر بودند، تجربه ناب حیات شیوه‌ اجرایی که زیر آوار ۷۰۰ سال تاریخ مدفون بود و بیضایی بار دیگر روی صحنه به آن جان بخشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز