خبرگزاری کار ایران

برگزیده سه دوره نمایش‌نامه‌نویسی در بستر بیماری‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۱۰

مهدی ایوبی؛ برگزیده سه دوره متوالی جشنواره تئاتر رضوی؛ مدتی است به دلیل ابتلا به بیماری گوارشی خانه‌نشین شده و امکان فعالیت ندارد.

مهدی ایوبی از نمایش‌نامه‌نویسان کشور و برگزیده سه دوره متوالی جشنواره تئاتر رضوی، مدتی است به دلیل بیماری گوارشی خانه‌نشین شده و امکان فعالیت حرفه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نمایش‌نامه‌نویس که در سالیان گذشته با اداره کل هنرهای نمایشی نیز همکاری‌ داشته در توضیح وضعیت جسمی خود گفت: بیش از دو ماه است که با مشکلات گوارشی بوجود آمده در لوزالمعده و کیسه صفرا دست و پنجه نرم می‌کنم. این مسئله امکان انجام امور روزانه و نوشتن را برایم با مشکلاتی مواجه کرده اما امیدوارم طی سه ماه آینده موفق به شکست بیماری شوم.

ایوبی به درگذشت مجید بهرامی، هنرمند جوان تئاتر کشور بر اثر بیماری سرطان اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات جسمی و ادامه درمان معتقدم آنچه من از سر می‌گذرانم دربرابر افرادی که با بیماری سرطان مبارزه می‌کنند؛ یک سرماخوردگی بیش نیست.

وی افزود: همه باید دست به دست یکدیگر دهیم و در برابر این سونامی سرطان که در کشور به راه افتاده بایستیم. مسئولان هم باید برای مقابله جدی با این بیماری برنامه‌ریزی کنند؛ البته اگرعزمی وجود داشته باشد.

نویسنده نمایش‌نامه «گم‌گشته» یکی از دلایل عدم رسیدگی صحیح به هنرمندان در بستر بیماری را جدی نبودن فعالیت آنها برای مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچکس اعتنا نمی‌کند نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که بخش زیادی از عمر خود را روی صحنه سپری می‌کنند مثل باقی حرفه‌ها زحمت می‌کشند و باید در دوران سخت به آنها توجه شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که دولت حرفه ما را به عنوان شغل نپذیرد، رسیدگی و توجه به هنرمندان را شاهد نخواهیم بود. تازه بعد از اینکه هنر نمایش به عنوان شغل پذیرفته شود به تنظیم اساسنامه و مسائل دیگر می‌رسیم.

این هنرمند در انتها اظهارداشت: طبق گفته‌های پزشکان فعلا برنامه درمانی خود را با دارو پیش می‌برند اما احتمال اینکه در آینده نزدیک به جراحی نیاز باشد وجود دارد.

ایوبی با نمایش‌نامه «روزهای سرخ» در پنجمین جشنواره تئاتر رضوی شرکت کرد و در کنار نمایش‌های «مسافر» نوشته محمد رحمانیان و «وقف» نوشته فرهاد غلامیان جایزه نقدی این رویداد را بدست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز