خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

اختتامیه همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۱۱

اختتامیه همزمانی بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گیلان با تکیه بر ادبیات کودکانه برگزار شد و مدیران نیز در این آیین، از داستان های جلال آل احمد تا نمایش فیلم های چارلی چاپلین بر ساحل دریا را مرور کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری اختتامیه همزمانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در این مراسم از کودکان خواست برای بزرگ شدن عجله نکنند.

فیروز فاضلی با اشاره به کتاب «سنگی بر گور» اثر زنده یاد جلال آل احمد گفت: در این کتاب آل احمد بر سر مزار دایه خود گفته است، کودک که بودم قصه‌های تو را می‌شنیدم؛ اکنون که کودکتر شده‌ام، می‌نویسم.

وی ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان، فرصتی مقدس برای ترسیم نقشه راهی برای آینده سازان این مرز و بوم است، تا آینده‌ای زیبا برای این فرشتگان رقم بخورد.

وی افزود: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان یکی از هزاران قدم است برای تولید فیلم فاخر برای این نسل تازه و امید به داشتن نخبگان فردا…

فاضلی گفت: اکران همزمانی فیلم‌های جشنواره مذکور در گیلان نیز اتفاق مطلوبی است که برای دومین سال متوالی در شهر رشت برگزار می‌شود و امید آن می‌رود تا سالیان متمادی شاهد این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در سراسر استان باشیم.

فرهاد مهرانفر، فیلمساز مطرح گیلان نیز در این مراسم افتخارات خویش در عرصه هنری را نتیجه دل سپردن خویش در دوران کودکی به هنر سینما دانست.

وی که‌ زاده بندر انزلی است، بیان کرد: خاطرات کودکی وی بر ساحل دریا با اکران فیلم‌های چارلی چاپلین شکل گرفته است.

مهرانفر گفت: خلاقیت نیروی دریایی آن زمان چنین بود که در کنار ساحل تنها یک پرده سینمایی برپا می‌کردند و از آن طریق فیلم‌ها، اکران می‌شد و کودکان پس از شنا بر ماسه‌های ساحل دراز می‌کشیدند و فیلم تماشا می‌کردند.

کارگردان فیلم «سرزمین ر‌ها» که بازیگر کودک این فیلم در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان دیپلم افتخار کسب کرد، افزود: این فیلم ادای دینی است به همه مردان و زنان آزاد اندیشی که هنر نمایش جانمایه هستی‌شان است.

مهرانفر افزود: این فیلم ادای دینی است به‌‌ رها بدر طالعی که با رفتار، زبان نشانه‌ها، تخیل نگارنده فیلمنامه را برانگیخت.

همزمانی بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گیلان از ۱۵ تا ۱۸ مهر با اکران هفت فیلم در سینما میرزا کوچک رشت، و مراسم اختتامیه آن با شیوه‌ای کاملا خوشایند کودکان با حضور جمعی از مدیران و حضور شاد جمعی از کودکان استان در محل برگزاری جشنواره برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز