خبرگزاری کار ایران

با سخنرانی مدیرکل ارشاد استان همدان رقم خورد؛

آغاز به‌کار جشنواره تئاتر کودک همدان با ۳۹ گروه

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۵۲

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ۱۱ بخش شامل کودک، نوجوان، بین المللی، خردسال، خیابانی، همدانی، پوستر و عکس، نمایشنامه خوانی، پژوهش و مقاله، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با هدف تحقق شعار سال برگزار می‌شود، گفت: ۳۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و چهار گروه نمایشی خارجی در این جشنواره رقابت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فاضل عبادی با بیان اینکه ۱۶ کمیته اجرایی در سطح استان همدان شکل گرفت تا بتوانند با برنامه‌ریزی امسال جشنواره بهتری را برگزار کنیم، بیان کرد: این جشنواره در ۱۱ بخش شامل کودک، نوجوان، بین المللی، خردسال، خیابانی، همدانی، پوستر و عکس، نمایشنامه خوانی، پژوهش و مقاله، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

عبادی اهداف جشنواره را ایجاد شادی و نشاط در استان، ‌ هویت بخشیدن به تئاتر کودک و نوجوان و رونق گردشگری در استان دانست و اظهار کرد: حدود ۳۵۰ میهمان خارجی در استان همدان حضور خواهند داشت که می‌توانند باعثرونق صنعت گردشگری استان شوند.

او با بیان اینکه حضور میهمانان خارجی یک ظرفیت بزرگ برای اشاعه فرهنگ غنی همدان است، ‌ افزود: هر یک از افرادی که به مناسبت جشنواره بیست و یکم به همدان سفر می‌کنند، پس از بازگشت به یک سفیر فرهنگی در وطن خود تبدیل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: امکانات و تجهیزات سالن‌های نمایشی همدان در حد بین‌المللی است، عنوان کرد: امسال ظرفیت استفاده از نمایش‌های جشنواره ۵۲ هزار نفر است.

او با تأکید بر اینکه کیفیت‌گرایی یکی از اهداف مهم جشنواره است، تصریح کرد: بخش دانش‌آموزی برای نخستین‌ بار به جشنواره افزوده شده است و پنج گروه در این بخش حضور دارند.

او با تاکید بر اینکه برنامه‌های برای کودکان غزه تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: نواختن زنگ جشنواره تئاتر کودک، اجرای نمایش در مدارس، مسابقه نقاشی و برپایی نمایشگاه کتاب در برنامه‌های جنبی جشنواره در نظر گرفته شده است.

عبادی اظهار کرد: انجمن نمایش استان، مرکز هنرهای نمایشی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری همدان مشارکت جدی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشنواره مشارکت دارند.

در پایان از کاتالوگ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز رونمایی شد، این کاتالوگ در ۱۶۴ صفحه گلاسه و رنگی به مدیر مسئولی پیام دهکردی و سردبیری سهراب حسینی به چاپ رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز