خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه سومین جشنواره تئاترشهر مطرح شد:

سند چشم‌انداز تئاتر تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۸۱

طاهری ابراز امیدواری کرد با همیاری شهرداری‌ها و بخش خصوصی، بتوان در شهرهای بزرگ فضای هنری بیشتری داشت / ۱۲۶۰ هنرمند متقاضی حضور در جشنواره تئاترشهر بودند و درنهایت ۶۸ گروه در هفت بخش به جشنواره رسیدند.

سومین دوره جشنواره تئاتر شهر روز جمعه ۱۱مهر با حضور امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری عرصه تئاتر کشور در باغ موزه هنر ایرانی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، شهرام کرمی دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر آغاز این جشنواره را به هنرمندان حاضر در جشنواره تبریک گفت و بارش باران در این شب را نشانه سعادت این جشنواره دانست.

کرمی هدف از برگزاری مراسم را سپاسگزاری از هنرمندان حاضر در جشنواره دانست و بیان کرد: حدود ۱۲۶۰ هنرمند در قالب گروه‌های مختلف متقاضی حضور در جشنواره بودند و در نهایت ۶۸ گروه در هفت بخش به جشنواره رسیدند.

وی ادامه داد: حجم کار در این دوره از جشنواره بسیار بالا بود و بدون کمک همه اعضای جشنواره برگزاری آن امکان پذیر نبود.

شهرام کرمی: تئاتر زنده است

دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر با اشاره به ساختار جوان حاضران در جشنواره، گفت: تئاتر ما خیلی مظلومانه و در عین حال زنده، به کار خود ادامه می دهد و ما همه وظیفه داریم به این هنر کمک کنیم. خانواده تئاتر برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تمام تلاش خود را خواهد کرد و جشنواره ها نیز بهترین فرصت برای انجام بهتر این وظیفه هستند.

وی با اشاره به توجه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به هنر تئاتر، از حمایت های معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر کرد.

کرمی با آرزوی سلامتی برای بهرام ریحانی کارگردان تئاتر، از حضور او در جشنواره ابراز خشنودی کرد و از حاضران درخواست کرد تا برای بازگشت او به آغوش تئاتر دعا کنند.

در انتهای این مراسم نامه بهرام ریحانی به حاضران در مراسم افتتاحیه توسط شهرام کرمی قرائت شد. ریحانی که به دلیل بیماری در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان فیروزگر بستری است نتوانست در مراسم افتتاحیه حاضر شود.

دست همیاری برای توسعه فضای فرهنگی

حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر شهر را گرامی داشت و برای سلامتی بهرام ریحانی دعا کرد.

طاهری در ادامه اعیاد قربان و غدیر را که در پیش است تبریک گفت و تصریح کرد: در ایام هفته دفاع مقدس هستیم و باید یاد رزمندگان را گرامی بداریم.

وی در ادامه رویکرد شهرداری تهران، در توجه به موضوعات هنری را بسیار ارزنده خواند و آرزو کرد تا به سمت شهری آغشته به هنر پیش برویم.

طاهری در انتها نسبت به حضور و حمایت مسئولان و علاقه‌مندان در حوزه هنر و به ویژه تئاتر ابراز خشنودی کرد و ابراز امیدواری کرد تا با همیاری شهرداری‌ها و بخش خصوصی، بتوان در شهرهای بزرگ فضاهای هنری بیشتری داشت.

سند چشم انداز تئاتر تدوین شود

در بخش دیگر این مراسم معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی از همراهی و همدلی خانواده تئاتر در برگزاری جشنواره تئاتر شهر سپاسگزاری کرده و تقارن این جشنواره با اعیاد بزرگ اسلامی را به فال نیک گرفت.

معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت مجزا از مجریان، داوران و شورای سیاست‌گذاری جشنواره قدردانی کرد. وی از مسئولان فرهنگی و هنری کشور خواست تا در جهت اعتلای هرچه بیشتر هنر تئاتر، همکاری هر چه گسترده‌تری را برای تنظیم سند چشم‌انداز تئاتر داشته باشند.

اسماعیل خلج، دکتر محمدرضا خاکی، دکتر نصراله قادری، حسین عاطفی، مریم سعادت، مریم کاظمی، کریم اکبری مبارکه، بهرام شاه محمدلو، رسول نجفیان، حسین پارسایی، محمودرضا الوند، اتابک نادری، رویا افشار، پیمان شریعتی، منصور خلج، حسین محب اهری، سیروس همتی، مجید امرایی و… ازجمله مهمانان این مراسم بودند.

سومین جشنواره تئاتر شهر به مدت یک هفته در مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز