خبرگزاری کار ایران

آمادگی صربستان برای حضور در جشنواره تئاتر فجر

کد خبر : ۲۰۵۵۹۳

رئیس تئاتر ملی صربستان برای معرفی و اعزام گروه‌های تئاتری منتخب به ایران برای شرکت در این رویداد هنری اعلام آمادگی کرد و گفت: از هم اکنون بسترهای لازم را برای این منظور فراهم خواهیم کرد.

در دیدار دیان ساویچ(رئیس تئاتر ملی صربستان) با محمود شالویی(رایزن فرهنگی کشورمان) در بلگراد پیرامون توسعه همکاری گروه‌های نمایشی بین دو کشور بحثو تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا؛ در این ملاقات، شالویی با اشاره به اهمیت جشنواره تئاتر فجر در ایران گفت: تئاتر در ایران حوزه وسیعی از فعالیت های هنری را در بر می گیرد و جمعیت قابل ملاحظه ای از هنرمندان کشوررا تحت پوشش خود دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: رخدادهای تئاتری افزون بر تهران در اغلب استان‌های کشور نیز جریان پرشتابی دارد و به نحوی پویا و از رشدی فزاینده برخوردار است.

وی همچنین اضافه کرد: در این میان مهمترین رویداد هنری در عرصه تئاتر ایران، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که همزمان با جشن‌های پرشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور گروههای نمایشی حرفه‌ای از داخل کشور و نمایش های منتخبی از آثار خارجی برپا می‌شود.

شالویی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر فجر آیینه‌ای از تئاتر ایران است که سهم بسزایی را در بالندگی این هنر ایفا می‌کند و برای گروه‌های نمایشی خارجی هم فرصت مغتنمی برای آشنایی هرچه بیشتر با هنرهای نمایشی در ایران و انتقال دانش و تجربه تئآتری فراهم می‌آورد.

شالویی در خاتمه از رئیس تئاتر ملی صربستان دعوت کرد تا به منظور معرفی گروه‌های فعال تئاتری صربستان و هماهنگی برای انتخاب نمایش‌های برتر برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید.

دیان ساویچ(رئیس تئاتر ملی صربستان) هم گفت: ما از توانمندی‌های هنری تئاتر در ایران و درخشش جهانی آن فراوان شنیده‌ایم و همیشه هم به دنبال فرصتی برای تبادل همکاری در این زمینه بوده‌ایم.

وی افزود: هم اینک که چنین فرصتی درحال فراهم آمدن است بسیار خرسندیم و با اشتیاق فراوان با جشنواره تئاتر فجر ایران همکاری خواهیم کرد.

رئیس تئاتر ملی صربستان در ادامه افزود: برای معرفی و اعزام گروه‌های تئاتری منتخب به ایران برای شرکت در این رویداد هنری اعلام آمادگی می‌کنیم و از هم اکنون نیز بسترهای لازم را برای این منظور فراهم خواهیم کرد.

رئیس تئاتر ملی صربستان ضمن تحسین شکوه فرهنگی و هنری کشورمان یادآور شد: فرهنگ و هنر ایران سابقه‌ای دیرینه دارد و برای جهانیان عظمت آن شناخته شده و به یقین در مقوله تئاتر هم از تجربه و توانمندی لازم برخوردار است.

در این دیدار همچنین دیان ساویچ، مراتب آمادگی تئاتر صربستان را برای سفر دبیر جشنواره تئاتر فجر کشورمان برای گفتگو و بازدید از برنامه‌های نمایشی و نیز انتخاب آثار مورد برای حضور در جشنواره فجر نظر اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز