خبرگزاری کار ایران

حضور «علی منتظری» روی صحنه تئاتر؛

بنیانگذار جشنواره تئاتر عروسکی تقدیر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۲۶

ستاد برگزاری جشنواره پانزدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک، به پاس فعالیت‌های علی منتظری، در تئاتر عروسکی و راه‌اندازی اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر در سال‌های بعد از انقلاب از او تقدیر می‌کند.

تنها بزرگداشت جشنواره پانزدهم تئاتر عروسکی به علی منتظری اختصاص دارد که در آیین پایانی این دوره از جشنواره، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ علی منتظری مدیر پیشین مرکز هنرهای نمایشی است که اواخر دهه ۶۰ مدیریت این مرکز را برعهده داشت؛ بانی برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی است و بنای آن در دوره مدیریت وی، گذاشته شد.

ستاد برگزاری جشنواره پانزدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک، به پاس فعالیت‌های علی منتظری، در تئاتر عروسکی و راه‌اندازی جشنواره تئاتر عروسکی که اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر در سال‌های بعد از انقلاب است؛ از این مدیر قدردانی می‌کند.

علی منتظری سال ۱۳۳۷ در شهرستان قم متولد شد و پس از طی دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به تهران آمد. پس از نهضت انقلاب فرهنگی و تاسیس جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ به این نهاد علمی فرهنگی پیوست. در سال ۱۳۷۱ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و پس از بازگشت، مجددا کار خود را در جهاد دانشگاهی ادامه داد. او از آغاز تاکنون عضو این نهاد باقی مانده و عمده مراحل رشد فرهنگی هنری و علمی خود را در این سازمان طی کرده و مسئولیتهای گوناگونی را به عهده گرفته است.

عضویت در شورای مرکزی، مسئولیت بخش فرهنگی و ریاست جهاد دانشگاهی و ریاست مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله این مسئولیتهاست.

وی پس از ۹ سال ریاست جهاد دانشگاهی به پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی کوچ کرد و از آن زمان تاکنون در این مکان، فعال است.

منتظری اکنون دارای رتبه استادی پژوهش است و با دانشگاه‌های تربیت مدرس، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی نیز همکاری دارد. او همزمان در مراکز فرهنگی و هنری و مطبوعاتی کشور حضوری فعال داشته است و اکنون که دهه پنجم زندگی خود را سپری می کند، به تدریس و تحقیق اختصاص داده است.

علی منتظری دارای مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، گواهینامه عالی علوم بهداشتی از دانشگاه گلاسکو انگلستان، درجه دکتری در رشته سلامت همگانی با گرایش اپیدمیولوژی از دانشگاه گلاسکو انگلستان و دارای فلوشیب سلامت همگانی از کالج سلطنتی پزشکان انگلستان است.

ازجمله مسئولیتهای این مدیر می‌توان به ریاست جهاد دانشگاهی، عضویت در شورای مرکزی جهاد دانشگاهی و مسئول بخش فرهنگی، ریاست پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد، مدیر یت مرکز هنری نمایشی و مشاور رییس جمهور اشاره کرد.

همچنین او در این سالها در هیأت‌های امنا و شوراهای مختلفی عضویت داشته است که از آن جمله می‌توان به ریاست هیأت امنای جهاد دانشگاهی، ریاست هیات امنای دانشگاه علم و فرهنگ، عضویت در هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران،عضویت در هیأت امنای مشترک فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، عضویت در هیأت امنای مؤسسه آموزش عالی سوره، عضویت در هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان، عضو هیأت امنای دانشگاه هنر، عضویت در هیأت امنای موسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در شورای هنر، عضویت پیوسته فرهنگستان هنر، عضویت در شورای علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر، نماینده تام الختیار سرپرست بنیاد شهید در ستاد فرهنگی فرزندان شهید و… اشاره کرد.

او در حوزه فرهنگ و هنر، جشنواره‌ها و مراکزی چون جشنواره سراسری تئاتر فجر، جشنواره سراسری تئاتر دانشجویان کشور، جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران، انجمن نمایش، مجله نمایش، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، جشنواره تئاتر استانی، کانون نمایش های آئینی و سنتی، سازمان فعالیتهای قرآنی دانشجویان، سازمان توسعه و نوآوریهای دانشجویان کشور و… را پایه‌گذاری کرده است.

در کارنامه این مدیر، سوابق مطبوعاتی متعدد همچون عضو هیأت موسس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عضویت در هیأت موسسی خبرگزاری قرآنی(ایکنا)، سردبیری فصلنامه علمی پژوهشی پایش و… در کنار تالیف و ترجمه چندین کتاب و ۲۴۶ مقاله داخلی و ۵۱۲ مقاله خارجی، عضویت در ۹ انجمن علم بین المللی، عضویت در هیأت تحریریه ۱۲ مجله بین المللی، داوری بین‌الملل در ۵ مجله و… آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز