خبرگزاری کار ایران

پاسخ مسئولان دبیرخانه جشنواره عروسکی به چند سوال

کد خبر : ۲۰۳۱۴۲

برومند: جامعه ما به همدلی، همگرایی و فرهنگی شدن نیاز دارد؛ باید مسائل سیاسی را از حوزه فرهنگ دوره کنیم. / شریعتی: بسیار متاسفم که سالن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اختیار جشنواره عروسکی قرار نگرفت.

مسئولان دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک در نشست رسانه‌ای امروز به سوال‌هایی درباره برگزاری کارناوال افتتاحیه، ادامه فعالیت خانه تئاتر عروسکی، شیوه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دلایل اجرای بیشتر بعضی نمایش‌ها در این دوره پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برومند با اینکه در طول برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی خمیازه آور و کسل کننده نخواهیم داشت: تجربه دوره‌های گذشته نشان می‌دهد از این کارگاه‌ها استقبال نمی‌شود و صرف هزینه و زمان بیهوده را شاهد بودیم. به همین دلیل تلاش می‌کنیم بحثآموزش را پس از اتمام جشنواره و در طول سال دنبال کنیم. اگر بتوانند من را تحمل کنند برنامه‌های و بمانم همین تابستان سمینار و کارگاه‌های آموزشی خواهیم داشت.

پیمان شریعتی دبیر اجرایی این رویداد در تکمیل صحبت‌های برومند بیان کرد: بعضی گروه‌های خارجی و ایرانی اعلام آمادگی کردند می‌توانند شرایطی را فراهم کنند تا شرکت‌کنندگان در جشنواره از پشت صحنه و مراحم آماده شدن نمایش برای اجرا بازدید داشته باشند.

برومند همچنین در پاسخ به این سوال که چرا کارناوال افتتاحیه در سطح بزرگ‌تر برگزار نمی‌شود گفت: موافقم که جامعه ما به همدلی، همگرایی و فرهنگی شدن نیاز دارد. ما باید مسائل سیاسی را از حوزه فرهنگ دوره کنیم که امیدوارم جشنواره ما اینطور عمل کند. ما با این دید نگاه کردیم با بچه‌ها فضای شاد و خوش‌رنگ داشته باشیم.

شریعتی در همین ارتباط از رسانه‌ها درخواست کرد تا با نگارش یادداشت و جریان‌سازی شرایطی فراهم کنند تا مسئولان برگزاری رویدادهای فرهنگی امکان برداشتن گام‌های بلندتر را بدست آورند.

برومند همچنین به کمک‌هایی که نهادهای دیگر می‌توانستند انجام دهند اما دریغ شد اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال شهرداری تهران می‌توانست بگوید کارهای اداری مانند صدور مجوز اماکن برای اجرا خیابانی گروه‌ها یا شرایط همکاری فرهنگسراها را مهیا می‌کند اما متاسفانه چنین نشد.

وی افزود: البته وقتی مدیریت فرهنگسرای نیاوران که زیر نظر معاونت امور هنری اداره می‌شود زیر قول خود می‌زند من چگونه می‌توانم از بیرون خانواده انتظار همراهی داشته باشم. برای اجرای گروه‌های در محوطه باز نیاوران و استفاده از گالری‌های این مجموعه برای برپایی نمایشگاه عکس که آقای جبلی زحمت زیادی کشیده بود حساب باز کرده بودم اما نمی‌دانستم همه چیز تغییر کرده و دیگر حرف ما سند نیست و باید نامه نگاری کنیم.

کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه اجرای آثار عروسکی در جشنواره نهایت آنچه باید اتفاق بیفتد نیست اظهار داشت: این بچه‌ها سالنی برای اجرا ندارند و حتی محلی وجود ندارد که عروسک‌ها را نگهداری کند. جشنواره عاقبت اجرای عروسکی نیست و بچه‌ها باید طول سال فعال باشند.

برومند همچنین در پاسخ به این سوال که آیا خانه عروسکی پس از اتمام قرارداد یک ساله اجاره به فعالیت خود ادامه می‌دهد یا خیر گفت: شهردار منطقه یک فردی فرهنگی و همراه است و آقای مرادخانی هم به حفظ ساختمان بسیار علاقه دارد. برگزاری جشنواره فرصت را از من گرفت اما پس از اتمام کار سراغ بسیاری از مسئولان حتی خارج از جریان هنری و فرهنگی خواهم رفت تا شرایط برای بچه‌های عروسکی بهتر شود.

وی افزود: بارها با خودم گفتم ای کاش فقط دو هفته بیشتر زمان داشتم اما فرصت نبود و هر چه تلاش کردیم نتوانستیم یک قرار ملاقات ساده با شهردار منطقه یازده بگیریم. بعضی از جنجال‌ها و گلایه‌هایی هم که در طول این مدت پیش آمد به دلیل شیوه مدیریت قدیمی و بروکراسی کهنه‌ای بود که جز وقت تلف کردند چیزی نداشت و من اعتراض کردم چون معتقدم باید در نظام اداری اصلاحات صورت بگیرد.

پیمان شریعتی در انتها پاسخ مرضیه برومند در این رابطه را تکیمل کرد و اظهار داشت: همچنان با مشکل کمبود بلک باکس مواجه هستیم چون بسیاری از نمایش‌ها تنها در چنین سالن‌هایی امکان اجرا دارند. امیدوارم هر چه زودتر امکان احداثچند سالن بلک باکس در سطح پایتخت فراهم شود تا شاهد این فشردگی در جدول اجرای جشنواره‌ها نباشیم. بسیار متاسفم که سالن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اختیار جشنواره عروسکی قرار نگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز