خبرگزاری کار ایران

هیأت انتخاب نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره نمایش عروسکی معرفی شدند

کد خبر : ۱۹۵۸۷۴

ابراهیم حقیقی، میترا محاسنی و عزیز ساعتی به عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش عکس و پوستر جشنواره نمایش عروسکی شناخته شدند.

سه هنرمند عکاس و طرح پوستر ازسوی حمید جبلی به عنوان هیأت انتخاب بخش عکس و پوستر معرفی شدند.

به گزارش ایلنا؛ ابراهیم حقیقی، میترا محاسنی و عزیز ساعتی در هیأت انتخاب بخش عکس و پوستر جشنواره حضور دارند.

ابراهیم حقیقی متولد سال ۱۳۲۸ تهران و فارغ التحصیل رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای تهران است.

او فعالیت حرفه ای خود را در رشته گرافیک از سال ۱۳۴۸ آغاز کرد. حقیقی عضو انجمن تصویرگران کودک، انجمن بین المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن فیلمسازان مستند ایران است و نیز عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تا سال ۱۳۸۲ و دبیر هشتمین دو سالانه پوستر تهران در همین سال بوده است. همکاری با بخش گرافیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ساختن فیلم های مستند ۳۵ میلی متری " سومین جشنواره تابستانی "، " معلم همه بچه های ایل "، " روز معلم " و " مددکاران اجتماعی " را نیز می توان جزو کارنامه پربار این هنرمند دانست. تاسیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به همراه مرتضی ممیز، قباد شیوا و میرزا علیخانی از دیگر فعالیت های این هنرمند گرافیست است. حقیقی در رشته گرافیک دانشگاه های تهران، فارابی، هنر، مدرسه عالی تلویزیون و سینما ودانشگاه آزاد به تدریس پرداخته است. او در رشته های فیلم، آنونس، گرافیک و عکس جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کرده است و آثارش در نمایشگاه­های زیادی در معرض دید قرار گرفته است.

میترا محاسنی، فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات بصری و عکاسی خبری از انگلستان است. عکاسى و تهیه گزارش براى نشریات تخصصى، عضویت در هیأت مؤسس انجمن عکاسان سینماى ایران، کسب سیمرغ بلورین از یازدهمین جشنواره فیلم فجر برای عکس فیلم‌های ناصرالدین شاه آکتور سینما، داوری چهارمین جشنواره بین‌المللى عکس کودک و نوجوان سوره، داوری سیزدهمین جشنواره سراسرى و اولین جشنواره بین‌المللى سینماى جوان، مؤسس و سرپرست عکسخانه «موزه سینماى ایران»، ساماندهى و تأسیس آرشیو عکس‌هاى سینماى ایران براى موزه سینمای ایران)، تألیف کتاب «۲۵ سال عکاسى فیلم در ایران»، تحقیق برای مستند «فیلم برداران سینمای ایران» و «محسن بدیع صنعتگر سینما»(عزیز ساعتی) و… از جمله فعالیت‌های اوست. محاسنی همچنین از سال ۶۶ تا کنون در مقام عکاس فیلم‌هایی همچون اجاره نشینها(داریوش مهرجویى)، پائیزان(رسول صدر عاملى) و… حضور داشته است.

عزیز ساعتی(زاده ۱۳۲۷ - تهران) مدیر فیلم‌برداری و عکاس سینماست. سال ۱۳۵۱ وارد مدرسه عالی تلویزیون و سینما شد، در سال ۱۳۵۳ در رشته تصویربرداری و فیلمبرداری فارغ‌التحصیل شد و به‌عنوان استاد عکاسی و لابراتوار در همین مدرسه به تدریس پرداخت. دو سال بعد به عنوان عکاس صحنه وارد سینمای حرفه‌ای شد و با بسیاری از کارگردانان مشهور سینمای ایران همکاری کرد. وی برنده سیمرغ بلورین بهترین عکاسی(بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم‌ها) از هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم بای سیکل ران و ۱۳۶۸برنده سیمرغ بلورین بهترین عکاسی(بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم‌ها) از هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دستفروش(اپیزود اول) شده است. وی مدیر فیلم‌برداری تردید(۱۳۸۷) زیر درخت هلو(۱۳۸۴) کلاه قرمزی و سروناز(۱۳۸۱) و… بوده است.

هنرمندان عکاس و طراح پوستر میتوانند آثار مرتبط با جشنواره(حداکثر ۵ اثر) را که در محدوده زمانی اول مردادماه ۱۳۶۸ تا پایان مردادماه ۱۳۹۳ تولید شده به دبیرخانه جشنواره نمایش عروسکی به نشانی خیابان فلسطین، حدفاصل انقلاب و بزرگمهر، بن بست شمشاد، شماره یک ارایه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز