خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر:

زمان برای حضور گروه‌های معتبر خارجی از دست رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۲۹۹

برنامه گروه‌های معتبر جهانی که از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند از پیش مشخص است ولی ما هم با توجه به روابطی که داریم تلاش می‌کنیم از این گروه‌ها برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.

مدیر روابط بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه زمان برنامه‌ریزی برای حضور گروه‌های معتبر تئاتر جهان تا حدودی از دست رفته به نظر می‌رسد، اظهار امیدواری کرد که برای دعوت از گروه‌های خارجی حداقل مشکل مالی وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ علی طرخان که پی‌گیری دعوت از گروه‌های نمایشی بین‌المللی برای حضور در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر را برعهده دارد، ضمن اشاره به گفتگوهای صورت پذیرفته در این ارتباط توضیحاتی ارائه کرد: برای دعوت از گروه‌های خارجی به جشنواره با مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی صحبت‌هایی انجام شده و جلسه‌هایی برگزار کردیم که با توجه به انتشار فراخوان فارسی در یکی دو روز آینده امیدوارم هر چه سریعتر شاهد انتشار فراخوان به زبان انگلیسی باشیم تا امور ساده‌تر پی‌گیری شود.

او افزود: گرچه زمان را تا حدودی از دست داده‌ایم اما با توجه به شناخته شده بودن جشنواره تئاتر فجر بین گروه‌های نمایشی بین‌المللی و روابطی که ما داریم نگرانی برای دعوت وجود نخواهد داشت. من نگرانی خاصی نمی‌بینم و فکر می‌کنم با تجربه دوستان و همراهی مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی بتوانیم جشنواره خوبی را شاهد باشیم.

طرخان در پاسخ به این سوال که با توجه به مشخص نبودن بودجه جشنواره و انتشار دیرهنگام فراخوان، شاهد حضور گروه‌های با کیفیت بین‌المللی در دوره سی و سوم این رویداد خواهیم بود یا خیر، اظهار داشت: درباره مسائل مالی جشنواره اطلاع چندانی ندارم اما امیدوارم امور به شکلی پیش برود که دست ما برای دعوت از گروه‌ها بسته نباشد.

وی درباره حضور گروه‌های معتبر جهاتی بیان کرد: همانطور که می‌دانید برنامه گروه‌های فاخر و معتبر جهانی که از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند از پیش مشخص است ولی ما هم با توجه به روابطی که داریم تلاش می‌کنیم از این گروه‌ها برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.

مدیر امور بین‌الملل دوره قبل جشنواره تئاتر فجر و تئاتر کودک و نوجوان همدان ضمن اظهار امیدواری از اینکه کمبود مالی برای دعوت از گروه‌های خارجی وجود نداشته باشد؛ گفت: تعدادی از گروه‌ها هم پیشنهادهایی برای حضور در ایران و جشنواره تئاتر فجر مطرح کرده‌اند که بررسی خواهد شد اما امیدوارم مشکلی در زمینه مالی وجود نداشته باشد و شاهد حضور این گروه‌ها در ایران باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز