خبرگزاری کار ایران

همکاری ایران با تئا‌تر عروسکی پینوکیو در بلگراد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۲۱

تئا‌تر پینوکیو مایل است سالن تازه تاسیس و مجهز نمایش‌های عروسکی بلگراد را با همه امکانات فنی جهت اجرای نمایش در اختیار گروه‌های تئاتری ایران قرار دهد.

محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان، ضمن بازدید از مجموعه تئا‌تر عروسکی پینوکیو در بلگراد با ایگور بویوویچ مدیر هنری این نهاد نمایشی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا؛ در این ملاقات ایگور بویوویچ با اشاره به قدمت و غنای فرهنگی ایران گفت: باعثافتخار ماست که میزبان هنرمندان ایرانی در مجموعه تئا‌تر پینوکیو در صربستان باشیم تا با حضور آنان گوشه‌هایی از فرهنگ غنی و توانمندی‌های هنری کشور ایران برای شهروندان صرب به نمایش گذاشته شود.

مدیر هنری تئا‌تر پینوکیو افزود: تئا‌تر پینوکیو مهم‌ترین تئا‌تر عروسکی در صربستان و با سابقه‌ای طولانی است که این امکان را هم یافته است تا به عنوان میهمان در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی کشورهای مختلف حضور فعالی داشته باشد و جوایز ارزنده‌ای را نیز به خود اختصاص دهد.

وی در دامه یادآور شد: بسیار مشتاق است که از نزدیک با جلوه‌های هنر ایرانی مخصوصا در حیطه هنرهای نمایشی آشنایی بیشتری پیدا کند و به همین منظور مایل است تا سالن تازه تاسیس و مجهز نمایش‌های عروسکی بلگراد را با همه امکانات فنی جهت اجرای نمایش در اختیار گروه‌های تئاتری ایران قرار دهد.

شالویی؛ رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان هم ضمن ابراز خرسندی برای بازدید از مجموعه تئا‌تر عروسکی پینوکیو و قدردانی از استقبال مسوولان این مجموعه مهم هنری برای توسعه همکاری با گروه‌های هنری ایرانی گفت: تئا‌تر عروسکی در ایران خصوصا طی سال‌های اخیر رونق چشمگیری یافته و هنرمندان برجسته کشورمان با الهام از روایت قصه‌های اصیل ایرانی و استفاده از منابع غنی فرهنگی و برپایه ذوق سرشار هنری خویش کارهای بزرگی را ارائه نموده و برخی از این ساخته‌ها در رویدادهای بین المللی نیز به نمایش درآمده و مورد توجه مخاطبان و علاقمندان جهانی نیز واقع شده است.

شالویی در ادامه تقویت همکاری‌های هنری ایران و صربستان را مفید و موثر دانست و گفت: ارائه برنامه‌های نمایشی دوکشور موجبات تعمیق همکاری‌ها را فراهم می‌آورد و به رونق هنر تئا‌تر کمک بسیاری می‌کند. در این دیدار مقرر شد نمونه‌هایی از اجرا‌های عروسکی پینوکیو در قالب الواح فشرده برای انتخاب به ستاد جشنواره‌های تئا‌تر ایران از طریق رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان ارسال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز