خبرگزاری کار ایران

خانه تئاتر نشست رسانه‌ای برگزار می‌‌کند؛

گسترش تئاتر در هاله‌ای از ابهام!

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۸۱

گویا نیروی تازه‌ای بر پیکره خانه تئاتر دمیده شده که قصد دارد برنامه‌های خود را تا مرحله اجرا پی‌گیری کند؛ ولی آیا اداره کل هنرهای نمایشی با این نیروی جوان همراهی خواهد کرد؟ ‌

هئیت مدیره خانه تئاتر با برگزاری نشست رسانه‌ای درباره برنامه‌های موردنظر خود برای گسترش تئاتر در سراسر کشور توضیح می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ بعداز انتشار اخبار ضد و نقیض درباره دیدار مشترک هئیت مدیره خانه تئاتر و حسین طاهری - مدیرکل هنرهای نمایشی – و اشاره‌هایی جزئی صورت گرفته در خبر به صحبت‌های طرح شده در جلسه مورد نظر، خانه تئاتر یک روز بعد و برای شفاف‌سازی اخبار تکمیلی منتشر کرد.

در خبر اول که توسط روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ارسال شد؛ آمده بود: «در این جلسه مقرر شد تا کار گروه‌هایی برای کمک به طرح گسترش فضا، تولید و عرضه تئاتر تشکیل شود. همچنین قرار بر این شد تا مذاکراتی با کمیسیون‌های فرهنگی و بودجه مجلس شورای اسلامی، همچنین شورای شهر، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گیرد تا توجه آن‌ها را به کمبود بودجه، کمبود سالن و… جلب کرد تا در نتیجه‌ی این گفت و گوها به راهکارهای مفید و عملی رسید.»

«در پایان این جلسه مقرر شد تا توجه به تئاتر شهرستان‌ها جزو اولویت‌های اداره کل هنرهای نمایشی باشد و همچنین این جلسات تا حصول نتایج مورد نظر ادامه پیدا کند.»

شاید بخش پایانی همین خبر بود که منجر به ارسال اخبار تکمیلی از سوی مسئولان خانه تئاتر درباره برگزاری جلسه مورد نظر شد. آنجا که اعضای هئیت مدیره خانه تئاتر به نوعی مشخص کردند این تنها یکی از سلسله جلسه‌های برگزار شده توسط هئیت مدیره و معاون امور هنری البته با همراهی اداره کل هنرهای نمایشی بوده است.

در بخشی از خبر منتشر شده؛ اعلام شد: «هیات مدیره خانه تئاتر موضوعات مختلفی را با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح نمود که می‌توان از هم اکنون آنها را اجرا کرد، چون بعضی از این موضوعات قبلا بررسی و توافق‌های اولیه انجام شده است.

یکی از این طرح‌ها اعزام کارگردانان به مراکز استان‌ها برای آموزش و نهایتا تولید یک اثر نمایشی بود که برآیند آن ۳۱ نمایش خواهد بود که ابتدا در جشنواره فجر ۹۳ اجرا می‌شوند و پس از آن در تهران و شهرستان‌ها اجرا عمومی خواهند داشت.
این طرح در دیدار هیات مدیره خانه تئاتر با آقای مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد مورد موافقت قرار گرفت و بهزاد فراهانی و علی اصغر دشتی دو تن از اعضای هیات مدیره با نمایندگان معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی بحثو تبادل نظر کردند و طرح آماده اجراست.»

کسر ۲۰ درصد از فروش گیشه آثار نمایشی توسط اداره کل هنرهای نمایشی که همواره گلایه‌های هنرمندان را به همراه داشته و پیشنهاد شناسایی سالن‌های در اختیار نهادهای دولتی که مدت زیادی از سال را بدون استفاده می‌مانند از جمله طرح‌های مورد نظر اعضای هئیت مدیره خانه تئاتر بوده که اعتقاد داشتند تا امروز باید اجرایی می‌شد اما گویا با مشکلاتی مواجه شده است.

حالا هئیت مدیره خانه تئاتر تصمیم دارد با برگزاری نشست رسانه‌ای در روز دوشنبه به سوال‌های خبرنگاران درباره موارد گوناگون اطلاعاتی ارائه کند. نشست رسانه‌ای که مشخص نیست توانایی مجاب کردن مدیران برای برداشتن گام عملی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته را دارد یا خیر، اما در این میان یک نکته کاملا واضح و روشن به نظر می‌رسد. اینکه پس از تغییرات صورت گرفته در هئیت مدیره خانه تئاتر گویا نیروی تازه‌ای بر این پیکره دمیده شده که قصد دارد برنامه‌های خود را تا مرحله اجرا پی‌گیری کند؛ ولی آیا اداره کل هنرهای نمایشی با این نیروی جوان همراهی خواهد کرد؟ ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز