خبرگزاری کار ایران

رحمانیان، سلامِ بیضایی را به تماشاگران «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» رساند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۰۹

در جریان نمایشنامه‌خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»؛ محمد رحمانیان پیام بیضایی را به حاضران ابلاغ کرد.

نمایشنامه خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی و با کارگردانی محمد رحمانیان شب گذشته(۲۳ تیرماه) در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا شد.

به گزارش ایلنا؛ این نمایشنامه خوانی در حالی اجرا می‌شد که سالن مملو از جمعیت بود. همه صندلی‌ها پر و در کناره‌های سالن هم صندلی‌های اضافه چیده شده بود. برخی از تماشاگران با راهنمایی رحمانیان در همان ابتدای صحنه نشستند و بسیاری نیز ایستاده نمایشنامه‌خوانی را دیدند.

پیش از آغاز اجرا، رحمانیان روی صحنه حاضر شد و خطاب تماشاگران گفت: ما قرار بود این نمایشنامه خوانی را در فرهنگسرای اندیشه برگزار کنیم و بلیط فروشی را نیز براساس صندلی‌های آن سالن انجام داده‌ایم اما متاسفانه مسئولان فرهنگسرای اندیشه با ما همکاری نکردند.

وی ادامه داد: تنها جایی که پس از این مشکل روی خوش به ما نشان داد، فرهنگسرای نیاوران و آقای عباس سجادی بود. خوشبختانه ایشان این امکان را به ما دادند که این نمایشنامه خوانی را اجرا کنیم. از همه شما که سرپا ایستاده‌اید یا روی زمین نشسته‌اید؛ عذر می‌خواهم.

این کارگردان تئاتر که حامل پیام بهرام بیضایی برای تماشاگران بود، گفت: استاد بیضایی برای همه شما، بازیگران و تماشاگران این نمایشنامه خوانی آرزوی سلامتی و خوشبختی کردند و به همه شما سلام رساندند.

رحمانیان اظهار کرد: نمایشنامه «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» در سال ۱۳۶۰ چاپ و منتشر شده و خوشحالم که امروز مخاطبان تئاتر می‌توانند اجرای نمایشی را ببینند که بهرام بیضایی آن را بیش از ۳۰ سال پیش نوشته است.

وی در ادامه از بازیگران خواست تا روی صحنه حاضر شوند و در جایگاه خود بنشینند.

رحمانیان در پایان صحبت‌هایش توضیح صحنه آغازین را خواند و در کنار صحنه نمایشنامه خوانی را نظاره کرد.

علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، بهرام ابراهیمی، اشکان خطیبی، علی سرابی، هومن برق نورد، رامین ناصرنصیر، پرستو رحمانیان، مارال بنی آدم، سها سناجو، افشین اخلاقی، سامان مظلومی، سیما پورسید و سانیا سالاری خوانش نقش‌های این نمایشنامه را به عهده داشتند.

بابک صفرنژاد با «سازدهنی» و صابر جعفری با سازهای کوبه‌ای اجرای موسیقی را به صورت زنده در کنار صحنه برعهده داشتند.

نمایشنامه خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» ۲۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز