خبرگزاری کار ایران

حسین طاهری با نماینده مردم لاهیجان در مجلس دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۴۵۳

در این دیدار مدیر اداره کل هنرهای نمایشی با مسئولان برگزارش جشنواره تئاتر لاهیجان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه همدلی و اتحاد ایجاد شده در بطن جشنواره تئاتر لاهیجان با هیچ سنگ محکی قابل ارزش گذاری نیست گفت: این رخداد نمایشی الگوی مناسبی برای رخدادهای تئاتری سراسر کشور است.

به گزارش ایلنا، حسین طاهری در جلسه هم اندیشی پنجمین جشنواره تئاتر لاهیجان با اشاره به این مساله که این رویداد نمایشی به دلیل فضای متحدانه و لبریز از تعامل موجود در آن میان اهالی تئاتر و مدیران استانی دارای ارزش وی‍ژه ای است خاطرنشان کرد: در شرایطی که همدلی ها در دنیای معاصر ما کمرنگ شده است، ‌ اتحاد و همدلی موجود در این جشنواره ارزش بسیار بزرگی دارد و با هیچ سنگ محکی نمی توان برای آن ارزش مادی قرار داد.

وی با اشاره بر این اصل که وجود این روحیه همدلی و تعامل نشانگر شان فرهنگی مردمان این خطه از سرزمین ایرانی، ‌انقلابی و اسلامی مان است و درک خانواده هنر از سوی مدیران ارشد الگوی مناسبی برای دیگر استان های کشور در زمینه رخدادهای فرهنگی و هنری می تواند باشد ادامه داد: سال ها طول می کشد تا شاهد بروز و ظهور چنین موجی از اتحاد و همدلی در بطن یک رخداد هنری باشیم و امیدواریم دیگر استان ها و تهران نیز از الگوی این جشنواره در فعالیت های آتی خود بهره برند.

طاهری با تاکید بر مکلف بودن این اداره کل در حمایت ملی از برنامه‌های این جشنواره در کنار تعاملات و حمایت‌های اداره کل ارشاد استان گیلان، شهرداری و شورای شهر لاهیجان یادآور شد: در زمینه مستندسازی رخدادهای این جشنواره، ‌بحثتبلیغات و حمایت‌های رسانه‌ای و رادیو و تلویزیونی نیز تلاش خواهیم کرد تا جشنواره لاهیجان را به عنوان یکی از قطب‌های نمایشی کشور در استان‌ها معرفی کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این اداره کل از بدهی ها و مطالبات باقی مانده از این جشنواره اطلاع دارد و در کنار تلاش برای پرداخت این مطالبات، تلاش خواهیم کرد تا با تعامل با دیگر نهادهای متولی امر فرهنگ در استان زمینه بین‌المللی کردن این رخداد را فراهم کنیم تا جشنواره لاهیجان بیش از گذشته در تقویم رخدادهای نمایشی کشور معرفی شود.

هنر برای ماندگاری باید در شکل و قامتی مردم پسند درآید

در ادامه این جلسه ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مساله که در کار هنری باید به برقراری دیالوگ و آداب آن باور داشته باشیم گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هنر برای ماندگاری باید در شکل و قامتی مردم پسند درآید و هنرمندان کشور در این جشنواره تلاش می‌کنند تا برای پوشاندن لباسی مناسب شان فرهنگ و هنر ایران در زمینه تئاتر تمام تلاش خود را به کار بندند.

وی ادامه داد: هنر می توانند به کلمه و آداب زندگی فضای جدیدی از حیات بدهد که این ویژگی الهی و خدایی به شکل منحصر به فرد به انسان عطا شده و هنرمندان در تجلی این صفت ممیزه پیش قراول هر جامعه و فرهنگی هستند و خوشحالیم که مسئولان نیز در دولت جدید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توجه بیش از پیش به هنر و فعالیت هنری در تلاش و تکاپوی مستمر هستند.

ندیمی در ادامه بر همراهی و همکاری و تعامل با اداره کل ارشاد استان گیلان و شورای شهر این استان با اداره کل هنرهای نمایشی برای برپایی هر چه بهتر این جشنواره تاکید کرد.

همچنین فیروز فاضلی مدیرکل ارشاد استان گیلان، ابراهیم مهربان رییس شورای شهر لاهیجان، جواد تمییزکار و علی قیامتیان از اعضای شورای شهر و بهمن صادق حسنی رییس انجمن هنرهای نمایشی گیلان نیز در این جلسه به مواردی چون توجه به جشنواه تئاتر شهروند لاهیجان به عنوان یک پروژه عمرانی در امر فرهنگ، همراهی و تعامل شهرداری و شورای شهر در امر برگزاری این جشنواره، لزوم حمایت و همراهی اداره کل هنرهای نمایشی در راستای برگزاری هر چه بیشتر این رخداد تاکید کردند.

شهرام نوشیر مدیر کانون نمایش خیابانی و حسن رونده مدیرهماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی از دیگر حاضران در این نشست بودند.

در پایان نیز لوح تقدیری از سوی اداره کل ارشاد استان گیلان و شورای شهر لاهیجان به مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی به پاس همراهی وی در برگزاری این رخداد توسط ابوذر ندیمی اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز