خبرگزاری کار ایران

آرش عباسی در نخستین نشست رسانه‌ای مجازی حاضر شد؛

ترجیح من اجرای کوتاه اما پراستقبال است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۴۳

کارگردان نمایش " نویسنده مرده است " روز گذشته از طریق فضای مجازی به سوال‌های خبرنگاران درباره اجرای مجدد نمایش خود در ایران پاسخ داد.

کارگردان نمایش " نویسنده مرده است " که برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا به سر می‌برد؛ روز گذشته(۲۰ خرداد) از طریق فضای مجازی به سوال‌های خبرنگاران درباره اجرای مجدد نمایش خود پاسخ داد تا به این ترتیب نخستین نشست رسانه‌ای مجازی اجرای نمایش شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرش عباسی که از طریق فضای مجازی با خبرنگاران صحبت می‌کرد؛ ضمن تاکید براینکه نسبت به زمان نامناسب اجرا آگاهی کامل دارد؛ عنوان کرد: می‌دانم زمان خوبی نیست و سالن اجرای نمایش جایی است که رفت و آمد به آن برای مخاطبان و تماشاگران دشواری‌های زیادی ایجاد می‌کند اما باتوجه به همه مسائل چاره‌ دیگری نداشتم و باید این اثر را در زمان جام جهانی فوتبال روی صحنه می‌بردم.

او افزود: اجرای نمایش " نویسنده مرده است " برای من اهمیت زیادی دارد و باتوجه به استفبالی که در اجراهای گذشته داشت فکر می‌کنم برای مخاطب هم جذاب است.

این هنرمند جوان به علاقه‌اش برای ادامه اجرای نمایش اشاره کرد و گفت: پرونده اجرای " نویسنده مرده است " همچنان در ذهن من بسته نشده و برنامه‌ریزی‌هایی برای ادامه در نقاط دیگر جهان و ایران انجام داده‌ام. به همین دلیل متن دیگری ننوشتم و بیشتر به فکر ادامه کار بودم که بر همین اساس در حال رایزی با تعدادی از کشورهای دیگر برای اجرا هستم.

عباسی از سوئد و آلمان به عنوان کشورهای بعدی میزبان " نویسنده مرده است " نام برد و خاطرنشان کرد: برای اجرا در استان‌های مختلف ایران هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته چون اعتقاد دارم نباید به اجرا در تهران اکتفا کنیم و پس از چند روز پرونده اجراها را بسته بدانیم.

وی به تجربه استقبال از این اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اشاره کرد و افزود: سال گذشته در شهر گرگان روی صحنه رفتیم و باتوجه به اینکه شرایط جشنواره‌ حاکم بود استقبال بی‌نظیری از کار صورت گرفت. بر همین اساس برای اجرا در شهرهای متفاوت برنامه‌ریزی می‌کنم و بیشتر علاقه دارم در شهرهایی اجرا داشته باشیم که گروه‌های دیگر کمتر به آنجا رفته‌اند.

این کارگردان با بیان اینکه علاقه دارد اجراهای محدود اما پر استقبال داشته باشد؛ اظهار داشت: طی چند روز گذشته و از وقتی پیش‌فروش بلیت‌ها را آغاز کردیم شاهد استقبال تماشاگران از خرید بلیت بودیم که این روند ادامه دارد. هر دو بازیگر این نمایش هم با توجه به گرفتاری‌های حرفه‌ای خود با من همراهی کردند و بر همین اساس فکر می‌کنم نتیجه کار خوب خواهد بود.

عباسی همچنین به تغییرات ایجاد شده در طراحی صحنه اجرای جدید " نویسنده مرده است " اشاره کرد و گفت: در اجراهای قبلی نمایش از طراحی صحنه بسیار زیبایی بهره می‌بردیم که به دلیل هزینه‌ بسیار زیاد ناچار به چشم‌پوشی از آن هستیم. این تصمیم دلایل دیگری دارد که اجرا در سالن‌های متفاوت یکی از آن‌هاست. اگر قرار باشد در شهرهای مختلف کشور اجرا داشته باشیم بهتر است از طراحی صحنه‌ای استفاده کنیم قابل حمل و نقل باشد.

وی ادامه داد: مانند تجربه‌ای که در ایتالیا از سر گذراندیم و به دلیل اجرا در سالن‌های متفاوت باید خودمان را با محیط هماهنگ می‌کردیم که فکر می‌کنم از این به بعد هم باید همینطور باشد.

کارگردان نمایش " زیر زمین " در انتها خاطرنشان کرد: نمایش ما جز طراحی صحنه هیچ تغییر دیگری با گذشته ندارد و من امیدوارم با تبلیغات و اطلاع رسانی در پیش‌تولید طوری عمل کنیم که همه علاقه‌مندان به تماشای کار بتوانند به سرعت از زمان و محل اجرا مطلع شوند.

نمایش " نویسنده مره است " پس از پشت سر گذاشتن تور اجرا در کشور ایتالیا از اول تیرماه در سالن شمس موسسه اکو روی صحنه می‌رود. همچنین لادن مستوفی و ایوب آقاخانی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر فقط ۱۵ شب در سالن اکو روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای پیش‌ خرید با تخفیف بلیت‌ می‌توانند به آدرس اینترنتی www. tiwall. com مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز