خبرگزاری کار ایران

روح‌الله جعفری در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

جامعه هنری نگران اثرگذاری افراطی‌ها بر مدیران فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۲۰

شهرداری تهران یکی از سازمان‌هایی است در کنار سپاه‌ پاسداران، ‌ وزارت نفت، ورزش و جوانان و دیگر ارگان‌ها باید از آثار نمایشی حمایت کند.

روح‌الله جعفری با بیان اینکه هنرمندان نگران ورود و غلبه مجدد دیدگاه‌های افراطی در عرصه فرهنگ هستند از شهرداری تهران به عنوان یکی از نهادهایی یاد کرد که باید از اجرای آثار نمایشی توسط گروه‌های نمایش حمایت مالی و سخت‌افزاری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفری با تاکید بر اینکه هنرمندان تئاتر نیز همانند بعضی اقشار نگرانی‌هایی دارد که نیازمند توجه جدی است؛ عنوان کرد: جامعه هنری به خصوص تئاتر نگران است که طیف افراطی بار دیگر خود را به جامعه و بدنه مدیریت کلان فرهنگی تحمیل کند.

وی ادامه داد: باتوجه به گذشت بیش از ۸ ماه از آغاز به کار دولت محترم تدبیر و امید انتظار داریم با بررسی همه‌جانبه مشکلات پیش روی جامعه هنری راهکارها و برنامه‌ریزی‌های منطقی و واقع‌گرایانه‌ای برای به دست گرفتن امور توسط هنرمندان و جذب بودجه برای آثار نمایشی ارائه کنند.

این کارگردان همچنین به راه‌کارهای موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های برون رفت از این مشکلات بها دادن به اصل ۴۴ قانون اساسی است که مدیران کشور طی ۸ سال گذشته تنها به صورت شعاری به آن پرداختند. در این اصل واگذاری امور به بخش خصوصی باید در راس امور قرار بگیرد که متاسفانه به طور صحیح اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌کارهای مناسب برای ترغیب بخش خصوصی و تولیدگران حرفه‌های مختلف برای احداثزیر ساخت‌ها(سالن‌های نمایش) ارائه تخفیف‌های مالیاتی است. اگر چنین نگره‌ای وجود داشته باشد سرمایه‌گذاری نیز اتفاق خواهد افتاد و بخش زیادی از مشکلات برطرف می‌شود که در این میان نباید نقش مهم شهرداری‌ها را از یاد ببریم.

جعفری با ارائه پیشنهادهای خود بیان کرد: گام اول در این زمینه اعتمادسازی است چراکه افراد نباید حس کنند به آن‌ها نگاه ابزاری می‌شود و وظیفه دولت و نهادهای زیرمجموعه است تا این شرایط را برای سرمایه گذار فراهم کنند.

وی افزود: در مرحله بعد باید به سوی جذب مالی از سازمان‌ها و ارگان‌ها حرکت کنیم که ما با تدوین نقشه راه جامع از منابع آنها برای خلق و تولید کالاهای فرهنگی و ایجاد نشاط در بدنه جامعه استفاده کنیم که از این میان می‌توان به وزارتخانه‌هایی همچون نفت، اقتصاد و دارایی، ورزش و جوانان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان صدا و سیما اشاره کرد.

کارگردان نمایش «من چه‌جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» در انتها اظهار داشت: اگر با این مسئله برخورد عقلانی نداشته باشیم راه گفتگو بسته خواهد شد و من اعتقاد دارم تمام کارکنان فعال فرهنگی و هنرهای نمایشی باید دغدغه خواسته‌های برحق خود را داشته باشند و دیگران هم بدانند تنها با کنار هم بودن و از طریق قانون می‌توان موارد را دنبال کرد و به این مهم دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز