خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر امرایی درباره توجه به اقتصاد هنر؛

چرا مدیران و هنرمندان پیشنهادهای خود را مطرح نمی‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۸۵

اقتصاد هنر ورشکسته موجود تنها با جلب اعتماد نخبگان و تقویت روحیه همدلی و همکاری می‌توان شکوفا کرد نه راه دیگری.

مجید امرایی(کارگردان و مدیر پیشین دفتر تئاتر خیابانی) معتقد است: مدیران هنری و هنرمندان درحال حاضر برنامه موثر و مدونی برای تغییر رویه اقتصاد ورشکسته هنر ارائه نکرده‌اند. این مدیر پیشین دفتر تئاتر خیابانی تاکید دارد با توجه به شرایط موجود اقتصادی عرصه‌های گوناگون هنر به ویژه تئاتر باید هرچه سریعتر سمینارهای علمی و پژوهشی برای ارائه راه‌کارهای موثر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امرایی در ارتباط با اهمیت توجه به اقتصاد هنر به ویژه در دورانی که دولت در زمینه اختصاص بودجه‌ بخش فرهنگ با کاستی مواجه است؛ اظهار کرد: اقتصاد رکن اساسی هنر است اگر نیازمند هنری مانا، مستقل، موثر و پیشرو هستیم باید فکری به حال اقتصاد نابسامان عرصه هنر کنونی بکنیم.

وی ادامه داد: جای سوال دارد که چرا مدیران هنری با همه دغدغه‌های مطرح شده در این عرصه تا امروز هیچ پیشنهاد مشخصی برای تغییر رویه اقتصاد ورشکسته هنر مطرح نکرده‌اند.

نویسنده کتاب " شناخت شخصیت‌های شاهنامه " تصریح کرد: هنرها در حوزه اقتصادی دو رویکرد متفاوت دارند یا تولید خلاقه اثری فیزیکی مثل مجسمه، نقاشی، خط است و یا تولید دیداری و حسی در مواجهه با مخاطب اتفاق می‌افتد که تئاتر و موسیقی در اینگونه می‌گنجد که انتظار می‌رود برای گردش چرخ اقتصادی این دو در هر حوزه راهکارهای مناسبی از سوی دولت مردان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت دو ماه از سال حتی یک پیشنهاد هم ازسوی مدیران هنری ارائه نشده و این جای تامل دارد.

امرایی افزود: انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نشانگر دغدغه بودن این حوزه محسوب می‌شود اما گویا مدیران هنری چندان انگیزه‌ای برای رفع این مشکلات ندارند که البته شاید به دلیل دوری از تخصص آنها در حوزه هنرها باشد.

نویسنده کتاب " نمایش نوشته‌ها " گفت: انتظار می‌رود مدیران هنری و دست اندرکاران عرصه هنر پیشنهادات کاربردی خود را برای رفع این دغدغه مطرح کنند حال یا در قالب سمینار علمی و پژوهشی یا در قالب پیشنهادهایی که در عمل کاربردی باشند.

این کارگردان نمایش خیابانی عنوان کرد: هنر وابسته به حمایت‌های دولتی هرگز با روش موجود مستقل و متحول نمی‌شود.

وی ادامه داد: در رفتار دست‌اندرکاران حوزه هنر یک جور تناقض آشکار دیده می‌شود، به نوعی با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند. نمی‌توان هم هنر را به حمایت‌های تمام و کمال نظارتی و مالی دولتی وابسته کرد و هم انتظار داشت خود گردان و پویا باشد.

امرایی تصریح کرد: اقتصاد هنر ورشکسته موجود تنها با جلب اعتماد نخبگان و تقویت روحیه همدلی و همکاری می‌توان شکوفا کرد نه راه دیگری.

این مدرس دانشگاه در یایان گفت: مدیران حوزه‌های هنر چون تئاتر، تجسمی و موسیقی باید راهکارهای اجرایی برای پویایی اقتصاد هنر ارائه کنند و بجای بکارگیری مشاوران متعدد و بی‌انگیزه و نا آشنا به حوزه اقتصاد و هنر از نخبگان هنری و جوانان خلاق و خوش فکر بهره بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز