خبرگزاری کار ایران

اختتامیه جشن اردیبهشت تئاتر ایران در کرمانشاه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۳۷

مراسم اختتامیه جشن اردیبهشت تئاتر ایران، در محوطه تاریخی طاق بستان کرمانشاه با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان حوزه تئاتر کشور برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشن اردیبهشت تئا‌تر ایران، شب شنبه در محوطه تاریخی طاق بستان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان حوزه تئا‌تر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه در این مراسم، اظهار داشت: کرمانشاه، مهد تمدن و هنر است که فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلفی را در خود جای داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود: از گذشته‌های دور، مردم این دیار همواره در تمامی هنر‌ها دستی بر آتش داشته‌اند و سند اثبات این ادعا، حکاکی نخستین پویانمایی جهان در کتیبه تاق بستان است.

وی گفت: کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی نیز با تقدیم ۱۰ هزار شهید، دین خود را به نظام و کشور ادا کردند.

رحیمی زنگنه با تاکید بر اینکه باید زمینه رشد و تعالی استعداد هنرمندان کرمانشاهی فراهم شود، افزود: اگر چنین شود، این استان در عرصه فرهنگ و هنر بیش از گذشته خواهد درخشید.

در ادامه این آیین، تندیس و لوح تقدیر اردیبهشت تئا‌تر ایران به صالح زهی از استان سیستان و بلوچستان، جعفر والی از تهران، سید مصطفی سعیدی از لرستان، دهقان نیری از تهران، علی روحی از خراسان رضوی، عبید رستمی از کردستان، بهمن صادق حسنی از گیلان و محمدرضا سلیمانی از سیستان و بلوچستان به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه در عصر هنر اهدا شد.

همچنین در این آیین محمدرضا عبدالهی از لرستان، سعید جمشیدی از کرمانشاه، آرش سهرابی از خوزستان، ناصر ایزدفر از قزوین، مصطفی عبدالهی از ترهان، حسن عابدی از خراسان شمالی، همایون علی آبادی از تهران، آراز واثقیان از تهران، بهاره شفیعی سروستانی از فارس و صمد رستمی از آذربایجان غربی موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر اردیبهشت تئا‌تر ایران شدند.

ژیلا اسماعیلیان از تهران، فاطمه نعمتی از کرمان، فاطمه مشهدی باقر از گیلان، احسان کرمی از تهران، جواد اشک زری از خراسان رضوی، مارال دوستی از تهران، علی شبگرد از بوشهر، ساسان پیروز از تهران، علی محمد رادمنش از کرمان، آزاده سهرابی از تهران و خسرو پرخیده از تهران از دیگر افراد دریافت کننده لوح و تندیس این جشنواره بودند.

محمد جواد بخشی از فارس و بهاره برهانی، محمد رضا اکرمی، شیما غفاری، نورالدین حیدری ماهر، حسین تاربخش و امیر حسین شفیعی از تهران از دیگر هنرمندان تقدیری این آیین بودند.

همچنین از مظفر قلندرکی از پیشکسوتان عرصه هنر کرمانشاه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تجلیل شد.

این مراسم با حضور رییس سازمان سینمایی و مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمانشاه، جمعی از هنرمندان کشور و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز